Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang HT 1965 Janne J
<<   1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 129, 130, 131   >>
50 besök idag (365001 totalt)
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5742



Jag har en Track-Ace och har inte blivit 100% kompis med den. Jag tycker den är lite svår att ställa upp konsekvent, speciellt om jag behöver pillra med inställningarna. Delvis beror det kanske på att bilarna jag mäter på brukar ha saker som vill vara i vägen för laserstrålen.

Med en halvmeter fritt lyckas jag alltid stöta till nåt så den ramlar omkull också ;-)

Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

therealpinto skrev:
Jag har en Track-Ace och har inte blivit 100% kompis med den. Jag tycker den är lite svår att ställa upp konsekvent, speciellt om jag behöver pillra med inställningarna. Delvis beror det kanske på att bilarna jag mäter på brukar ha saker som vill vara i vägen för laserstrålen.

Med en halvmeter fritt lyckas jag alltid stöta till nåt så den ramlar omkull också ;-)

Gustaf


Jag har också en Track-Ace och har samma uppfattning som Gustaf.
Den funkar - men är lite pysslig att använda.
Jag tenderar att istället köra med "string-metoden" som funkar ypperligt om man är noga.
(Om jag har brådis och bara ska kolla toe blir det tumstock och raka masoniteremsor på biltemadunkar enligt gammal rejsa-standard).

_________________

Rice and shine
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Som det brukar sägas - your milage may vary...

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4104


Trådstartare
Sprintcupen börjar idag och då möts jag av detta:
( insert: valfri kraftfull svordom, gärna flera riktigt grova... )





Bytte undre kylslangen för inte så länge sedan då den gamla hade en spricka, Biltemas universal id 44mm längd 390mm passar perfekt, det är bara det att slang( varelse med bockhorn och svans ) läcker i den längsgående skarven på flera ställen, det kommer droppar... morr...


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
bmw_ixen
Spring farm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 828



Lös det bara! :-) Vill se å höra allt nytt du byggt!

_________________
S te fan Be ck er

BMW 320i -06
BMW 2002 Tii -75
BMW 2002 Tii -73 SÅLD
BMW 2002 Projekt -74 SÅLD
BMW 320d -06 SÅLD

SVGK 639
BMWCS 2722
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18606



Var är mattan?
Eller har du platt golv under motorn?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4104


Trådstartare
bmw_ixen skrev:
Lös det bara! :-) Vill se å höra allt nytt du byggt!


Det var en Biltemaslang som läckte trots att den var ny så jag tänkte att jag åker till någon annan bildelshandlare och kollar vad de har...

--konomen och -D-center fick påhälsning, tror ni de hade slang?

30 sorters vax, balsam för däcksidor, deodorant för dragkroken och nanotec schampo för bakre spoiler ( undersidan, ovansidan har ett speciellt.. ) finns det obegränsat av, men en vanlig kylarslang har det inte... thumbs down

Så det blev tillbaka till:



Köpte samma typ som läckte ( det svider... ) men kommer att byta den till något vettigare senare, Hansen Racing har som nog passar.

Söla, söla, usch vad jag ogillar kylarvätska..



Vårgårda känns ändå hoppfullt


MaZ skrev:
Var är mattan?
Eller har du platt golv under motorn?


Golv och golv, målad asfalt är det

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4104


Trådstartare
Jag kom iväg!

Avsaknaden av utsortering denna våren visade sig tydligt, resultaten var mediokra men glädjen att träffa alla SVKG:are överväger ( även om jag blev ganska frusen efter några timmar.. ).

Mer om vad som inte funkade kommer...



_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675




Kallt var det men umgänget värmer!!
Kul att träffas och att du ändå lyckades med stressmeket! thumbs up

Synd på strulet, men du kommer igen!
Jag tyckte ändå att bilen låg väldigt fint på vägen - chassimodifieringarna kändes bra eller?

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12864



Janne J skrev:
Jag kom iväg!

Avsaknaden av utsortering denna våren visade sig tydligt, resultaten var mediokra men glädjen att träffa alla SVKG:are överväger ( även om jag blev ganska frusen efter några timmar.. ).

Mer om vad som inte funkade kommer...




Mustangen har verkligen sjukt fina proportioner och överhäng! (Till skillnad från f-bodys som liknar en överviktig padda ur vissa perspektiv)

Gött att du kom iväg i alla fall! thumbs up
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2091



Tråkigt med strul Janne

Hoppas det inte var något allvarligt.

Saknade sprinten igår som bara den...

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4104


Trådstartare
Som sagt så var den här våren verkligen inte bra ur ett provkörningsperspektiv, snö, kallt och regnigt är inte ok när man vill testa.

Det tråkigaste är att motorn inte går som den ska, hackande, tvekande och bluddrig vid pådrag, inte så farligt vid jämn hastighet. Mina misstankar går mot min nybyggda tank och pumpen, ska ta isär och titta som första åtgärd. Jag tror många hörde hur illa den gick igår.

Avgassystemet slog i någonstans mitt under bilen vid pådrag och det blir ju så att jag släpper gasen för att inte förstöra något.

I övrigt upplevde jag det som att det var riktigt dåligt grepp, behövde ju bara nudda gasen innan bakhjulen spann ( trots att motorn inte levererade.. )

Det som var bra var framvagnen thumbs up

Kombinationen Öhlinare och länklagrad framvagn med bra hjulvinklar har tagit bort massor med understyrning, nu biter det på ett sätt som det aldrig gjort tidigare. De som säger att en original framvagn till en Mustang 65:a är kass och måste bytas får gärna komma och provköra min bil

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2091



Janne J skrev:
De som säger att en original framvagn till en Mustang 65:a är kass och måste bytas får gärna komma och provköra min bil

För du har ju inte bytt något

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4104


Trådstartare
dvorak skrev:
Janne J skrev:
De som säger att en original framvagn till en Mustang 65:a är kass och måste bytas får gärna komma och provköra min bil

För du har ju inte bytt något


Ja, ja, några väl valda delar kanske

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 463



Tråkigt med strul !

Hur blev avgassystemet ljudmässigt ?

_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4104


Trådstartare
Daniel-635 skrev:
Tråkigt med strul !

Hur blev avgassystemet ljudmässigt ?


Jag är ju så bortskämd med mitt gamla system ( som var onödigt men vilsamt tyst ) så detta känns lite bröligt, behöver mer tid för att bestämma mig för om jag gillar det eller inte

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499




Tråkigt att det är något som inte lirar fullt ut med motorn nu, som jag sa när du kom tillbaka från ena vändan så lät det inte rätt när du drog iväg - och man vill ju inte att någon råkar skada sin bil i onödan.

Hoppas du hittar felet snabbt!
Sprintcup Klass B behöver dig! thumbs up

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
liljekvist
Lödöse
Här sen Feb 2011
Inlägg: 160



Janne J skrev:
Daniel-635 skrev:
Tråkigt med strul !

Hur blev avgassystemet ljudmässigt ?


Jag är ju så bortskämd med mitt gamla system ( som var onödigt men vilsamt tyst ) så detta känns lite bröligt, behöver mer tid för att bestämma mig för om jag gillar det eller inte


Aj, hängde inte med på att du hade problem. Trodde du satt i bilen för att värma upp dig

Som Fredrik skriver måste de vara ihop till sprint #2. Gillar bilen skarpt.

_________________
christian liljekvist
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1223



Trist Janne att allt inte lirar som det ska, hoppas att du snart får koll på det och kan lösa det.

/C

_________________
Carl Josefsson

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5572



Motorstrul. Läge för en elkonvertering kanske

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4104


Trådstartare
Tack för peptalk allesammans

Kommer att titta på det under helgen, förhoppningsvis har jag något att rapportera i morgon!




2fast4u skrev:
Motorstrul. Läge för en elkonvertering kanske


Två flugor i en smäll thumbs up
Både motorstrulet och skramlande avgassystem försvinner!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang HT 1965 Janne J
<<   1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 129, 130, 131   >>
50 besök idag (365001 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande