Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 Carrera 2 2001 | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12 >> 21 besök senaste veckan (36671 totalt) |
När jag har 3d-printat pluggar så spacklar jag bara skarvar och ev större defekter, sen kör jag med 2k sprutspackel. Brukar bli kanon.
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Det blir ett jävla jobb och en massa mätpunkter, har funderat lite på att använda mig av konturmall och mata in dom i Solidworks för att skapa en "Surface". Pluggen ser ut att bli fin! _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||
[quote="Marcus Gustafsson"]
Med den tempen så har du ingen Ender 3? Jag läste att slangen i "hot end" på min Ender3 Pro tålde max 240grader över tid, så det mesta jag skrivit ut i är 235 grader. Jag funderar på att antingen byta till hotend helt i metall eller "Luke's hot end fix" med Capricorn tube för att kunna skriva ut varmare.[/quote Lukes hotendfix ger dig inte högre temp. Den reducerar däremot Problemet med klogg , iochmed att du har spacern som ligger å trycker på tuben som sitter i hotenden , istället för som det är på orginal att det efter en stund eller rätt fort kan bli så att hela tuben rör sig i kopplingen å då tappar press mot hotenden vilket resulterar i klogg . Du har alltså ingen ökning av möjlighet på att printa högre temp med lukes hotend. Det är en kloggfix En bra modd som jag märktenpå min var att byta ut mot luftkopplingar frpn hydroscand . Håller slangen stabilt . Då även capricorn är ptfe även om den är stabilare än den som kommer org med creality , så ska man inte printa den över 250 pga cancerogena gaser som bildas . Så vill man högre så är det enbart All metall hotend som gåller , då slangen enbart sitter i nippeln å då bara sitter i kylblocket . Har man sen bytt till all Metal på en ender 3 så behöver man uppgradera firmware om man ska lver 260, då max ligger där i org firmware . _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
Ska du göra nån fler grej i framtiden så har brorsan flyttat ner till Klippan med 3d-scannern så du har det på nära håll http://3d-scanning.se _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Perfekt Tänkte fixa lite dekaler i matt antracitgrått, vilka filformat använder dekal/vinyl tillverkarna? Annars tips om vart man kan beställa dekalkit till Porsche, det jag söker är följande: - Carrerra-loggan med stripes längs sidan. - Stenskotts skyddet framför bakhjulet. - Stripes längs mittlinjen typ 997 Sports classic. _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
Jag använder .svg (inkscape) och kan skära ut upp till ca 600 mm bredd. Men de flesta vectoriserade filformat går att konvertera, Freddo är en klippa på sånt. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
19:00 Färdigspacklat, slipat och redo för första lagret polyester.
21:05 Första lagret klibbfritt och redo för nästa lager 21:15 Lager 2 lagt Våtslipning imorgon🙂 _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
Lösningen är väl helt enkelt att lackera på arbetstid, då måste det ju bli professionellt utfört?
_________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||
Lacken täckte bra, men inte superimponerad av den jämfört med vanlig klarlack. Så här i efterhand skulle jag valt en med kulör. Någon rinning som måste åtgärdas, och lite andra skavanker. Inte hundra nöjd, men tänker göra en första avgjutning på den.
_________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
Okejdå...
Som sagt tidigare, skulle valt någon kulör och inte klarlack så hade det sett bättre ut.. Finns även lite sliprepor, men det beror på oerfarenhet. Här ser man den rinning som är på baksidan och som ska slipas ner. Likadant på motsatt sida _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
Med denna klarlack som "försegling" så är det nog rätt steg att dra på en lager lite tjockare slipgrund som Per föreslog på träpluggen. Då både ser du formfelen och kan samtidigt slipa ner dem/Fylla "dalar" med mer slipgrund/. Den lär ju inte var "jättefel" med detta tillverkningssätt, fast alla fel syns väldigt tydligt på en bil som man är van att den är linjalrak...
_________________ Magnus Falk |
||||
Börjat att printa ut delningsplanet till pluggen.
Det två första, tredje i printern. Kläs med alutejp och skruvas ihop. Styrklackarna blev integrerade i utskriften. Provmontering på pluggen _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
Coolt! =)
Men vilket jobb för printern. Kunde du inte dela upp o printa formen istället? Simpelt i cadden o lägga delningsplan och stycka upp formen med styrningar osv. När den sedan är klar kan man limma på typ 20mm plyfa på baksidan för att göra formen lite stadigare. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 Carrera 2 2001 | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12 >> 21 besök senaste veckan (36671 totalt) |