Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
2119 besök totalt |
Pris på Trofeo R - Droppat?
Tyckte när jag kollade för 1-1.5 år sen att 265/35-18 gick på runt 4k per däck. Nu är det ju inte alls den prisbilden. Ca 3k per däck. Har priset droppats eller har jag bara varit helt ute och cyklat tidigare? |
||||||
Re: Pris på Trofeo R - Droppat?
Ändå sedan Rallyshop fick Pirelli så har de varit samma pris där vad jag kommer ihåg. Men de beror nog vart du kollat också. Då har du ännu ett tecken till att handla, grymma däck som jag faktiskt tycker håller längre än vad ryktet säger. ![]() |
||||||
Ja det verkar ha sjunkit, vet att just den dimensionen så var Trofeo R över 1000kr dyrare per däck än Cup2 Nu har Cup2 även gått upp lite så nu ligger dom i samma pris? dackonline tar 3120kr ? nu för Cup2 medans Trofeo R kostar 3175kr på Svenska sidor. Trofeo R finns även i 40 profil ![]() _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Ja jag vill banne mig minnas att jag jämförde just cup2 med Trofeo och att det blev ordentligt mycket dyrare då. Nu är det ju inte alls mycket skillnad och Trofeo ligger ju t o m billigare än Kumho V70. Nästa säsong blir det Pirelli!
Har envist bitit mig fast vid att Michelin inte skulle göra en dålig ersättare till Cup1. Men efter att nu ha förstört två däck är det bara erkänna sig slagen. Ska man åka snabbt är Cup2 inte ett däck att satsa på. Vill man åka lagom med en bil som till större del går gata, då är man hemma. |
||||||
Vi tar 2995:- för Michelin PILOT SPORT CUP 2 ![]() |
||||||
Jo jag såg det innan mitt inlägg, men jag fick intrycket av att det var ett tillfälligt höst pris då ni visar ett högre ord pris och det sedan står begränsat lager. Så därför jag skrev priset från dackonline på cup2 som referens pris. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Tjena, tack för bra feedback! Priset är sänkt jämfört med förra året, vi ville visa på detta och lät förra årets priset stå kvar. Vi får titta om vi kan förtydliga detta. När vi kör REA eller tillfälliga priser gör vi det så tydligt som möjligt. Leveranstiden på Michelin PILOT SPORT CUP 2 i denna storlek är ca 3-4 veckor, och då tycker vi det är orimligt att hävda "på lager" och väljer då att visa "begränsat lager" så vi inte gör nån kund besviken. (Vi kör ju själva bana och vet vikten att man får sina däck på utlovad tid så man inte går miste om nån körning.) |
||||||
Träffade Björn på rallyshop i fredags och han sa att priserna kommer gå upp med 10% ungefär på trofeo. En del att pirelli höjer priset, lite att den svenska kronan är svag, så passa på att beställa i år _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||
2803kr på popgom.se +frakt 49kr. Vill man ha dom monterade kan man välja det alternativet däcken skickas då till en Euromasterverkstad där de monteras, för ett pristillägg givetvis.
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Då verkar Cup2 blivit lite dyrare på kort tid! Handlade den dimensionen sist för ca 2500kr/st
|
||||||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
2119 besök totalt |