Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW e36 -95 SÅLD
4887 besök totalt
Berbel
Mellerud
Här sen Okt 2003

Trådstartare

Har en BMW 320 från -95 som bara står. Den har gått 29 t mil när jag ställde in den och började greja med den.
Det som gjordes då var att byta vindruta med blästring och garagelack av rutram, byta styrvxl (pga läckage) med nya styrleder, bytte länkarmar till förstäkta mayhle (stavning ?) med nya bärarmsbussningar från Millway. Köpte beg. hjul med semi-R-däck på 225/45-17.

Åkte o bes bilen inför Kinnekulle den 6 Maj -16.

Kom hem med upptäckten att original bromsar o vätska som var ca 10 år inte var bra.
Då blev bilen inkörd i garaget igen för att byta till 325mm bromsar från e46 330 och stålomspunna slangar, och nya pagid Rs belägg fram. Samtidigt byttes rören bak från t-korset och hela vägen ut till oken som byttes till 328 vent. bak med org. belägg. I med ny motul bromsvätska. Bytte även till M3 krängare bak med nya stag.

Ett original M3 kitt fram, bak, o kjolar samt fartfabrikens skärmbreddare monterades, inkl. bromskylningskit från biltema. Breddade till fram sitter på andra skärmar men är inte lackade i rätt färg. Köptes även 30 mm spacer inkl. pinnbultar till 4 hjul. Dock glömde jag att räkna med bromsskivans tjocklek till pinnbultarna, så dessa är ca 10 mm för korta i denna kombo.
Bytte även till ett M3 huvudinstrument som gått ca 19 t mil.

Jag har även en komplett 328 motor med insug från 325, med hela drivlinan. Vxl-låda samma som 328/M3 o kardan, bakvagn från en 323 med 2,93 i utväxling, dock utan riktig diff i.
Har även förstärkningen till framvagnen från cabben liggandes samt ett civinko tillägssprut (tänkt till e85), samt en del andra saker som div. catchtankar för både bensin o vevhus.

Blev besiktigad i juni -18 ua. Går 14 månader från det, dock är den avställd nu.

Den har div skavanker, hängande innertak utan taklucka, repor samt lite rost. Men är i gott skick med tanke på ålder o mil.

Pris för allt: 45 000 kr. Då får du även med org. bromsar runt om och 4 st sommardäck som är slut och fult lackade i dim. 225/45-17 på 7,5 fälg. Detta pris är inkl. Rejsarabatten ☺

Jag nås lättast på mobilen: 0702-349713, men går här eller via mail: Henrik.magnusson4(at)gmail.com.

Henrik Magnusson

Berbel
Mellerud
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Bild på bilen

En bild på bilen

Uppladdad med Rejsas Android-app.

Berbel
Mellerud
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Upp.
Sänker priset till 40 tkr jämt.
328 drivlinan är monterad inkl nya drivaxlar bak. Framskärmar är lackade och monterade. Samt att det finns tot. 50 mm spacer /hjul med pinnbultar också.
Ett bud kan ev accepteras om det inte är skambud
Berbel

Berbel
Mellerud
Här sen Okt 2003

Trådstartare
upp.
Behöver platsen till mitt nya projekt.
Lägg bud om ni tycker priser är fel.
Mvh Henrik

SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar