| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ford Rs mk2 felkod..
|
636 besök totalt |
|
Ford Rs mk2 felkod..
Tjena folket! Blev nyligen ägare till en Rs mk2 som jag är jävla nöjd med!
Gjorde en service på den idag, bytte tändstift, ny olja och nytt oljefilter. Passade på att kika om jag kunde hitta någon felkod på bilen, och en fanns det. Det var felkod : P0299 turbo/överladdning undertryck. Gjort en liten sökning på nätet och verkar vara en "vanlig" kod hos Rs/St bilarna, många som nämner att det läcker luft någonsans.. tycker bilen går bra. Min första RS så mitt bra kanske inte är bra? Vad laddar dessa org? Enligt mätaren på instrumentpanelen så går ladd mätaren upp till "12" slaget.. den har ju en peak på 1.8.. Ska den ladda mer än så org? Sitter bara en Forge dump ventil samt ett catback på bilen.. vart ska man börja pilla? Många som rekomenderar att byta till ATM magnetventil.. kan de vara lösningen? Alla tips/råd uppskattas
_________________ Elsin Secic |
|
en chippad bil som man köpt som ger felkoder kör man till en tuner man litar på och har förtoende för.
Det kan var inget det kan vara en rasad motor det kan vara en konstig felkod. IMO. det kan var inget också _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
![]() |
Skruva banåkabil
Ford Rs mk2 felkod..
|
636 besök totalt |