Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Moton 4w Pro Racingchassi BMW E36 och säkert E46
468 besök totalt
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003

Trådstartare

Fram:
Fjäderben coilover på e46 spindel och länkarmar (sitter på e36 nu), 330 skivor och originalok med racingbelägg.
Enklare ställbara topplagringar.
Krängningshämmare från E36 compact (torde vara grövsta originalkrängaren för e36).
Gaspatroner med laddningsmöjlighet för runt 20% extra fjäderkraft. Tydligen snabbomställning för wet/dry (blev överkurs för mig då jag inte hade tillgång till gas). Laddade i dagsläget, okänt tryck.

Bak: Kompletta coilover med egenbyggda topplagringar för stötdämparposition.
Minns inte fjäderkonstanterna som sitter på plats nu men har lite olika fjädrar att välja mellan.
Kommer från Team Andy Priaulx/C Rosenblad WTCC. Tror inte mitt kit gick race någonsin utan erbjöds och demonstrerades för Rosenblad som dock valde fortsätta samarbetet med Öhlins. Nyfikna får fråga Calle själv. Priaulx körde vidare på denna typ i VM enligt info från Moton:

http://www.ast-suspension.com/product-information/moton-suspension/moton-4-way-motorsport-pro

Hittade grundpris för några år sen på ca 140k, detta gällde stötdämpare utan spindlar och fjädrar. Vet inte dagspriset då det enbart ges på förfrågan numera.
Provar här med 35000kr för allt listat samt runt 10 par extra fjädrar. De flesta är Eibach.
Finns i Kävlinge och kan visas i Stockholm v7 för seriöst intresserade.
Kortfattat är detta rent bolt on på e36 men ett par hjälpfjädrar skulle nog vara bra att komplettera med bak.
0704173668

SÄLJES
468 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande