Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
konstigt slitage
864 besök totalt
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002

Trådstartare
konstigt slitage

grejade lite med min bil idag och såg att mina framdäck är konstigt slitna det syns mest på vänster men även på höger.Den yttre halvan av däckets bredd är mer slitet än innre halvan har ca 2 grader camber 1-2mm toe-out.Bilen är en 900kg Opel corsa med 600LBSfjädrar.

Har åkt lite konbana med bilen innan och då tyckte jag att den inte gick på hela däckets bredd så jag minskade cambern lite grand men nu har däcken blivit så här ef riktig banåka (Anderstorp) Någon som har någon bra teori eller är det så enkel att det bara är för lite camber
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Att yttre halvan av vänster framdäck brukar slitas fortare är väl fullständigt normalt om man kör Anderstorp eller Kinnekulle tex

Men allvarligt talat, hur menar du "konstigt slitna"?

Ryd Småland
Här sen Nov 2002

Trådstartare
om du tittar på däcken så är den yttre havan in till mitten på vänsterdäcket 2-3mm mer slitet än högra halvan och på höger så är yttersidan in till mitten 1-2mm mer slitet än insidan
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Jag åker ca 2.5gr neg camber och 0gr toe och har snarare lite mer slitage på innre halvan, men det största slitaget på däcken har uppstått vid just konbanekörning pga den ofta grova asfalten på flygfält.

Jag får dock liknande ditt slitage ibak där jag åker nästan 0gr camber (orginal)

Hur mycket caster har du lyckats få till ifram? jag hade svårt att få till mer än 1gr (orginal 0.5gr)

Mvh Peter

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002

Trådstartare
caster vet jag inte men jag kan inte ha mer för drivaxlarna bottna i knutarna som det är nu.Hjulet är nog framflyttat 20-25mm
Citera
Däck för banåka
konstigt slitage
864 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande