| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
konstigt slitage
|
864 besök totalt |
|
konstigt slitage
grejade lite med min bil idag och såg att mina framdäck är konstigt slitna det syns mest på vänster men även på höger.Den yttre halvan av däckets bredd är mer slitet än innre halvan har ca 2 grader camber 1-2mm toe-out.Bilen är en 900kg Opel corsa med 600LBSfjädrar. Har åkt lite konbana med bilen innan och då tyckte jag att den inte gick på hela däckets bredd så jag minskade cambern lite grand men nu har däcken blivit så här ef riktig banåka (Anderstorp) Någon som har någon bra teori eller är det så enkel att det bara är för lite camber |
|
Jag åker ca 2.5gr neg camber och 0gr toe och har snarare lite mer slitage på innre halvan, men det största slitaget på däcken har uppstått vid just konbanekörning pga den ofta grova asfalten på flygfält.
Jag får dock liknande ditt slitage ibak där jag åker nästan 0gr camber (orginal) Hur mycket caster har du lyckats få till ifram? jag hade svårt att få till mer än 1gr (orginal 0.5gr) Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
![]() |
Däck för banåka
konstigt slitage
|
864 besök totalt |