Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-07-18 FMCS Gelleråsen | << 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (9853 totalt) |
The Escort was faster on the straight I was impressed/surprised when he pulled away from me despite a higher speed coming out of the last corner but he let me pass at the end of the straigt, good discipline as I said _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
En kula från mitt gamla luftgevär är snabbare än den Escorten _________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||||
Håller med om att det var en riktigt trevlig tillställning!
För mig var det faktiskt första gången som jag fick möjlighet att testa bilen på riktig bana... Hur kul som helst! Fick riktigt blodad tand, dom berömda hornen växte fram... Igår hämtade jag ut bilen efter ett efterlängtat litet ingrepp, installerade en diffbroms! Känns som om det hade kunnat hjälpa till en hel del, tyckte att det var väldigt mycket hjulspinn... Ser fram emot nästa tillfälle till bankörning! Jocke Mini Cooper S (silver) _________________ Jocke Öberg |
||||
Jag tycker det gick fort nog utan diffbroms _________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||||
En kula från mitt gamla luftgevär är snabbare än den Escorten [/quote] Jag antar att Escorten ifråga var en gråmetallic sak som det stod Lundkvists lås på? Ni är medvetna om att den är en av Sveriges snabbaste fyrhjulsdrivna bilar med rattlåset i...och att den knappt kördes med laddtryck i söndags? I racetrim har den en bra bit över 700 hk. /J |
||||
Jag instämmer med övriga i tacket till att vi härifrån fick vara med. Det var riktigt kul att få prova Opeln på bana för första gången. Tydligen var det många som noterade när jag gav mig ut på banan första gången för det var många som kommenterade den något "vingliga" färden på första varvet. Det blev nån form av överstyrningstendenser på väg in i depåkurvan och under en stund trodde jag att depåkuren i innerkurvan skulle få ett besök.
Den silverfärgade Minin bakom mig på en av bilderna i tråden här hade jag inte en chans att hänga med runt banan. Snacka om att den gick fint! Det var bara att vika åt sidan och se den försvinna i fjärran. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Några få bilder blev det också.
Lite svårt att se här, men den här bilen hade mestadels bara tre hjul i marken mitt i kurvan. Skoda med knuff: De säger att man inte ska ha fördomar om blårykande Fordar. Inte helt ovanlig bilmodell på banan. Lite mer udda fågel. Speedworks var där och visade hur en bil ska vara när de börjar med den. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
I think that's the one, he told me he ran with "only" 400/450 hp but could go up to 700 impressive, nice guy as well ! _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Bilen med tre hjul i luften är min. Brukar göra så i snäva kurvor. Dock märker man aldrig det själv.
Ejjes är en av mina favoriter på Gelleråsen, diffdroms och låg utväxling ger stora övertag i just den kurvan. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||
Här kommer lite fler bilder. Bättre sent än aldrig .
Rätt stuk men vad menar de med RWD racing? Ett litet missöde vid en passering. Det ser ut att "bara" vara höger bakskärm som blev knölig. Flugor runt sockerbiten som vanligt. Fler som hänger på Kombitrenden. Lyfta på innerhjulet var det. Observera att khämmaren fjädrar in innerhjulet. Mjuk fjädring och hård khämmare? Markfrigång? Snabb koja Ford. Swoosh! Banpreppad Ford |
||||
Fina bilder! Vad han som kör heter vet jag inte. Men den gick bra, han sa att den var på ca 300 hk, en gång när jag låg en bit bakom och han fajtades med några i slutet på långa rakan tänkte jag att nu kör han rakt fram, hans bromsar kan inte palla för detta. Men se det gjorde dom, (som tur var) jag pratade lite med honom vid "hemgång" och då sa han att det var m3 bromsar fram och att bilen vägde nånstans 1200-1300 kg. Kul bil!
/Johan B _________________ Johan B |
||||
|
||||
Pappa Schyberg får stå på pappret, förvånar mig inte. Christer är en rolig kille som importerade en Piper P2 samtidigt som jag tog hem en TVR 3000M. Många år sedan... Vi träffades på Kinnekulle ifjol och då körde han också Musse, så jag tyckte jag kände igen den. En klassiker är när hans vän kom på kryckor en gång efter att ha fått växellådssplitter på foten från Christers skjutna Volvo-låda i en rödljus-fight.
_________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
Att det aldrig blir en enda bild på Silverpilen på bana (kördes ett långt pass på förmiddagen, och ett lite kortare på eftermiddagen, silverfärgad Impreza med högljudd växellåda)....är den så ruskigt ointressant, eller går det inte fort nog....vad är problemet? /J |
||||
Det där känner jag igen... När man åker på banmöten är det "aldrig" nå'n som plåtar ShoppingClion. Alldaglig ostylad småbil med svarta plåtfälgar. Alldeles oerhört ointressant... Ointresset kanske är generellt för silverfärgade bilar... Fast i den här tråden så finns det faktiskt några bilder upplagda på Clion. Jättekul!! (Vi får fixa en banträff för bara silverfärgade bilar och bjuda in ett filmteam... Få se nu vilka kommer... Jag, Mäkinen, Agentmannen, Pär med Pegakombin, Aldebo med Clion, ... ) |
||||
Eftersnack 2004-07-18 FMCS Gelleråsen | << 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (9853 totalt) |