| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Säljes: 3D Scanning Göteborg med omnejd
|
7 besök senaste veckan (1655 totalt) |
|
Tänkte presentera mig och se om det finns något intresse för scanning här. Jobbar med 3D scanning samt reverse engineering i egen firma, har det än så länge som en bi-syssla bredvid en vanlig anställning. Har jobbat med tekniken sedan 2017, och CAD sedan 2010. Kan berätta lite om scannern: Noggrannhet: 0.04 mm + 0.06mm/meter Upplösning: 0.05-3.0 mm Scannern är en laserscanner som använder markörer för att positionera sig, därför måste detta klistras på detaljen som skall scannas. Kan även scanna markörlöst och med textur (bild/foto på ytan), noggrannheten blir dock något lägre. Har inte så jättemycket bilder att dela med mig av, sociala medier har inte legat på prioritetlistan. Dom bilder som finns, finns på min facebooksida. https://www.facebook.com/JLTECHSWEDE Jag vill tro att den går att besöka även om man inte har ett konto hos Facebook. Frågor kan med fördel tas öppet på forumet, kontakt sker dock enklast genom ett meddelande.
[/img]
_________________ Joakim Losgård |
|
HEj
Är intresserad av scanning av en halvmodell på en segelbåt,, som jag senare vill 3-D printa ut,,, Båtens längd kommer vara c:a 50 cm Så vad skulle en scanning kosta?? Vilket format får jag scanningen i, som step eller ?? MVH Roger _________________ Roger Gester |
|
Tjena!
Det skulle nog hjälpa om du skrev ut lite riktpriser på olika grejer. Typ motor, växellåda osv skulle kosta. Även vad det skulle kosta om du kan tänka dig åka en sväng. Jag har en Ferrari F136 motor som jag skulle behöva få scannad men jag antar att det drar iväg i pris. mvh Eric _________________ Bygger. M3e30 Restomod (F80,2JZ) Byggde: Ferrari F40 LM Pyggde: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica Eric Johansson Eskilstuna |
![]() |
SÄLJES
|
7 besök senaste veckan (1655 totalt) |