Företagsannonser
Juridisk rådgivning till medlemmar hos Rejsa.nu
25 besök senaste veckan (2152 totalt)
Kolja
08
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Advokat Tony Jonsson - verksam i Stockholmsområdet - erbjuder alla trevliga Rejsa-medlemmar en förmån i form av juridisk rådgivning. Även du som upplever ett juridiskt dilemma i egenskap av företagare är välkommen att höra av dig.

Förmånen som lämnas kostnadsfritt sker genom 15 minuters rådgivning vilken kan ske genom telefon, mail eller vid ett personligt besök på advokatbyrån.

Innan den tiden är slut kan jag oftast lämna ett besked om det finns en rimlig juridisk strategi inför ditt problem, vad det kommer att kosta om du lämnar mig ett uppdrag, om någon försäkring täcker en del av arvodet - eller i vissa fall om rättshjälp kan beviljas i ditt fall.

Inför en kontakt är det bra om du har tillgängligt ditt hem-, fordons-, eller företags-försäkringsbrev. Jag kommer också inledningsvis att efterfråga vem som uppfattas vara din motpart vid en tvist, detta för att kunna bedöma om någon eventuell intressekonflikt kan tänkas föreligga.

Ett typiskt ärende kan handla om försäkringsersättning i samband med reglering av en person- eller sakskada, problem i samband med verkstadsbesök, hyresrätt, garantifrågor, skadeståndskrav och mycket annat inom civilrättens område.

Jag biträder med förhandlingar och tvistlösning inför domstolar och vid skiljeförfarande. Verksamheten utgår från en i Stockholm centralt belägen advokatbyrå (närmaste station T Östermalmstorg) som har teknisk och industriell kompetens tillgänglig såväl in-house som genom externt anlitade sakkunniga experter. Jag själv har även tidigare arbetat inom fordonsindustrin och inom företagssektorn såväl i rollen som ingenjör som jurist.

Välkommen att kontakta mig vid behov av rådgivning eller biträde.

Tony Jonsson
Advokat

Mobile: 070-791 36 87
E-mail: tj@lawart.se

Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Företagsannonser
Juridisk rådgivning till medlemmar hos Rejsa.nu
25 besök senaste veckan (2152 totalt)