Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
2461 besök totalt |
Rollstyvhet, roll gradient
Jag sätt lite här och där siffror typ xx grader per g. Frågan är det kaross kängning och däck krängingen eller bara karross? Se bla Citat: · 0.2 - 0.7 deg/g for stiff higher downforce cars · 1.0 - 1.8 deg/g for low downforce sedans http://www.optimumg.com/docs/Springs Någon som har ider/tankar? _________________ Johan Sjölinder |
Roggaman:
Jag håller med dig, markplan till kaross är det vettiga. Jag gjorde en liten test. Sket i ofjädrad vikt och rollcentrum ligger i markplan. Då däck ligger i serie med fjäder och kränga blir rätt intresnakt vad däckens fjäderkontstan är. ![]() _________________ Johan Sjölinder |
![]() |
Racetech
![]() |
2461 besök totalt |