Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
789 besök totalt |
VikingMotorpark
Halloj nu har ju motorbanan på gotland fått klarttecken, jätteskoj ![]() sitter bara och funderar på hur det gick med projektet VikingMotorpark... en ovalbana, stripp mm som skulle byggas utanför Enköping.. nån som har någon mer info/status.. nog för det är är alldeles otroligt bra med en ny bana på Gotland.. men men jag blev bara lite nyfiken på vad som sker här i Mälardalsregionen.. en del info finns ju här.. http://www.vikingmotorpark.com ..men om nån kanske vet mer? ![]() mvh Peter ![]() |
||
Mailade och bad om lite information utav Enköpings kommun idag.. fick snabbt detta svar;
*** Hej Motorbaneprojektet i Enköping lever i högsta grad. Fördjupad översiktsplan kommer prel att landa i kommunfullmäktige i höst. I förra veckan startade miljöprövningen på länsstyrelsen. Vi hade ett tidigt tidigt samråd. Handläggningstid ca 1 år. Efter översiktsplanen återstår detaljplan och bygglovprövning. Ännu har inte några organiserade former av protester presenterat sig. Det blir väl under detaljplaneringen som dessa presenterar sig. Jag föreslår att du även kontaktar Bo Fallbrink i Aros Race Trac Development AB för information om Viking Park. Byggstart tidigast hösten 2004. Hälsningar Gunnar Axinge *** |
||
Tyvärr känns det som det oftast gör i sådana här lägen - det blir inget!
Det är därför jag är skeptisk även till Gotland tills dess jag sett den. En entusiastik, oseriöst optimistisk grupp människor blir det ingen bana av. För övrigt tror jag att ev. riskkapitalister hellre lägger en bana i Enköping (med det rel. stora upptagningsområde som finns där) jämfört med att lägga en bana på Gotland dit en enkel biljett för bilen kostar +400:- ! Men, jag är självklart ingen motståndare till endera banorna, bara skeptisk till att de blir verklighet. Frälsartider som när Birgersson (enl. min mening oseriöst optimistisk) kunde kasta tegel och tjäna en halv miljard är förbi. För övrigt undrar jag om Rikard Rydell och Schumacher verkligen lånat ut sina ansikten till den här sidan??? Mvh/ Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Imponerande att Gotland Ring fått bygglov precis då :-) _________________ ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
789 besök totalt |