Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
8 besök senaste veckan (2555 totalt) |
HJÄLP - Peugeot-panik!
Jag håller på att bygga om en Peugeot 206 GTI från 2003 från pojkräser till banräser för att köra i landskampen nästa helg. Av någon anledning har den slutat att starta. Efter en del googlande är jag rädd att BSI-modulen är skadad eller något. Finns det någon här som har koll på Peugeot eller Citroens BSI-moduler? Jag har provat BSI-reset proceduren där man kopplar från batteriet, slår på lyse, tändning m.m. men det verkar inte hjälpa. När jag kopplar in en OBD-scanner så kan inte den få fram VIN på bilen men den kan få fram en del info (väldigt begränsat). Någon här som kan hjälpa till med tips och råd? Det känns rätt surt att ha plöjt ner en del tid och pengar på bilen med chassie, r-däck m.m. och så startar den inte med några dagar kvar.... ![]() _________________ Anders Hansson |
||||||||
|
||||||||
Är ett vanligt fel på PSA-bilar av den generationen.
Sitter antagligen samma typ av modul i Citroën C4 och C5 och flera av Peugeots modeller. Behöver du en ny så är väl Returbilen billigaste och snabbaste stället att få tag på en annan. _________________ Oscar Kärrqvist |
||||||||
Re:
Jag får inte grepp på om jag bara kan byta den själv eller om den måste jodas i min bil. Vet du det? _________________ Anders Hansson |
||||||||
Re:
Är det Diagbox Lexia man ska ha? Undrar om det finns någon med koll i Skåne som kan hjälpa mig. Känns som lite mycket att själv få koll på under tidspress. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||||||
Re:
Kolla med Simon på RP Motor. (www.rpmotor.se) _________________ Robert Briby ______________________________________ pugaction.se |
||||||||
Re:
Ringde och fick vägledning av hans kollega på RP. Tack! _________________ Anders Hansson |
||||||||
Re:
![]() _________________ Robert Briby ______________________________________ pugaction.se |
||||||||
Re:
så går det när man försöker fusktrimma billigt ![]() |
||||||||
Re:
Det blev dåligt och dyrt i stället, men vi åker inte dit för fusk iaf. 😁 _________________ Anders Hansson |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
8 besök senaste veckan (2555 totalt) |