Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
9 besök senaste veckan (2718 totalt) |
SÄLJES: Porsche 944 B204R T5 Projekt SÅLD
Hejsan, funderar på att avyttra ett av alla mina projekt då tiden inte räcker till. Det är en Porsche 944 som byggts om i härlig Frankenstein anda. Blåste topplockspackningen under mappningstillfället och sen dess har den stått tyvärr då jag har som sagt för många projekt pågående. Lite specs: Saab B204 T5 motor Audi 01e (5vxl från urs4) med spärrad centerdiff Toyota landcruiser kardan (håller för ALLT) Audi rs2 bakvagn med låsbar diff (ej inkopplad) Fixit transmission customaxlar med audi knutar Brembo 18z bromsar 6-kolv/350mm fram 4-kolv/330mm bak Finess fullbur Sparco sprint stolar Sabelt 4punktsbälten 100mm Rattspacer Stående pedalställ med bromsvåg Motor: Original T5 botten Medföljer både T5 topp och T7 Holset superhx40 extraktorgrenrör Magnusson wastegate? Nån jättefin dumpventil, skall vara svensktillverkad av någon potent cnc-operatör? 1200cc spridare Plenuminsug 90mm Spjäll om jag inte missminner mig Griffin alu-kylare Davies craig vattenkylningssystem (går att koppla in för att styra med sprutet med har jag för mig) dubbla bränslepumpar av 044 typ 3l catchtank Minns inte vad det sitter för koppling i nuläget, ska söka upp vad det var för något bbl har jag för mig var en innovate Haltech E7/E11 styrsystem Medföljer en uråldrig dator med lite bygginformation samt mappningsprogram + mapp. Kaross: Ganska original i härligt bus-stuk Glasfiberhuv och aluminiumplåt i fronten då jag ej fick med någon frontplåt Värt att veta: Vrålhäftigt utblås bakom förardörren I princip allt som monterats på bilen var nytt vid montering, bortsett från bromsok, motor/låda/bakvagn.. vägde den på mitt jobb och resultatet finns nedan på bild, men den är lätt och är en riktig gokart i känsla, det lilla jag hann köra innan jag blåste topplockspackningen på 1.5bar (grundladd) Nu till det "negativa" : 1. Topplockspackningen for vid mappning, står med riven topp och tanken var att svarva ner kolvtopparna samt köra med en T7-packning (mls) istället. 2. den är låångt ifrån banredo, men efter en vinter borde den absolut kunna prestera väldigt väl på banorna 3. Det finns papper på den, och han som byggt den sa att han byggt för att kunna registrera in denna.. men jag känner att vissa saker kanske sätter hinder för detta, t ex sidosträvan känns lite högt monterad för detta. 4. Jag tog över detta projekt och gjorde det sista för att kunna starta upp den, så jag har inte 100% koll på allt som gjorts på den tyvärr. men jag vet att det är väldigt mycket pengar nerlagt på den. mycket mer än det jag begär. Slänger upp lite bilder här under. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Ludwig Json |
||
Ja priset glömde jag ju såklart...
![]() 30 000:- för denna potentiellt potenta Porsche ![]() Mitt telefonnr: 072-2036två nio tre Ring/smsa så svarar jag mer än gärna om jag kan Mvh Ludwig Jonsson _________________ Ludwig Json |
||
uppar den lite med nytt pris 25 000:-
samt vill jag meddela att jag köpt en ny topplockspackning, insugspackning och topplocksbultar till denna. Det som saknas nu är energi och tid. Men det kanske du besitter? det man skulle fått göra är att svarva av kolvarna 1.2mm och kasta dit T7ans MLS-packning och du har en maskin god för rejäla effektuttag ![]() Den finns i örnsköldsvik. Behöver tyvärr nyttja platsen till annat, så en smidig affär prioriteras ![]() Och jag vill verkligen inte behöva skrota ner den och sälja den i delar.. även om jag kunde få mer för delarna i sig. Kan ev säljas utan personlig utrustning så som stolar/bälten etc.. _________________ Ludwig Json |
||
Re:
HAHA ja jävlar nu har jag gjort bort mig som prissänkt och missat att flera hört av sig på pm ![]() ![]() Men har jag har svarat på dessa pm i den mån jag kunnat, och lovar att jag ska hålla bättre koll på inkorgen. Mvh Ludwig _________________ Ludwig Json |
||
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
9 besök senaste veckan (2718 totalt) |