Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2247 besök totalt |
Är man välkommen med en AMG Mercedes här?
Tjena allihop! ![]() Jag är ny här, men har redan blivit beroende av denna underbara sida. ![]() Nu äntligen har jag skaffat mig min drömbil och planerar att åka på alla träffar jag bara kan. Bilen är en: Mercedes Benz AMG E34 ce 91:a, såld 93 i tyskland. Hoppas man är välkommen i gänget även med en sådan här bil... ![]() Är det någon som vet någon fakta om dem här bilarna så välkommnar jag allt, har själv letat utan någon vidare resultat... ![]() Det jag vet är att bilen väger 1500kg har 272hk och ett vrid på 335nm. "Bromsar efter prestanda", lite bredare skärmkanter och lite annat ögongodis. (för mig iallafall). ![]() |
||||
Re: Är man välkommen med en AMG Mercedes här?
Nej! ![]() Bara skoja ![]() Här är det entusiasmen som styr, inte val av bilmärke eller modell ![]() ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Fast har man en BMW E30 är man liite mer välkommen på något konstigt vis.
![]() Dock vet jag inte hur många banträffar du är direkt välkommen på. Tror inte det är så många förutom TXM, Bilsport...och någon mer. oftast brukar det gå att luska in sig genom att höra av sig till arrangören innan dock. ![]() |
||||
Även lazzat MK och attitude MK är icke märkesberoende. Välkommen föressten ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
ASGARV! ![]() |
||||
You wish! ![]() ![]() Poängen med rejsa.nu är att det spelar ingen roll om du har en gammal bubbla eller whatever! Gillar du att lära dig spårval så har du hamnat rätt! _________________ ![]() |
||||
![]() ![]() ![]() |
||||
730kg fulltankad... ![]() ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||
Med shyssta däck, nogrann koll av alla hjulvinklar o toppfriska dämpare så kommer det nog gå som smort ![]() (min bil väger 1650 kg... ![]() Här har du väl varit: http://www.amg-owners-club.org _________________ ![]() |
||||
En av de häftigaste videosarna jag någonsin sett från Nürburgring är med en stjärna på huven mitt i bilden hela tiden
![]() http://koni.no-ip.biz/ringen/Dtm93K_ _________________ ![]() |
||||
Välkommen Jimmy! Bra att du för in Benz och jämnar ut BMW-lägret lite! Tittade på filmen innan och njöt. ![]() Ni som har sett den och har erfarenhet från ringen, tycker även ni som jag att han har perfekta spårval? Dum fråga kanske, men jag la märke till en del små detaljer i spårvalen som jag tycker att jag inte sett innan. t.ex innan hårnålen klostertal så kommer han spikrakt mot bromspunkten istället för att svänga lite vänster innan (följa knicken). Kanske jag har sett innan utan att tänka på det, men det kändes väldigt clean hela vägen. EDIT: Kanske ska in under nya ringen forumet. mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Jag tycker han kör fantastiskt snyggt!!! ![]() ![]() Det är därför det är ett av mina favoritvarv! ![]() Visst är Derek Bells varv snabbare, men bevisligen gick det att köra den bilen ännu snabbare. Klaus Ludwigs bil, tror jag ingen annan skulle kunna köra mer än max någon enstaka sekund snabbare! Din iaktagelse vid Klostertal är riktig! Så kör jag också där! Dvs tar ut bilen lite till höger innan, så att jag får bilen rak längs med curbsen inför inbromsningen innan hårnålen. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Det är racelinjen som går så, mkt smidigare än Scuderia-linjen på en del ställen, men lite konstiga på andra. |
||||
Tråkigt att det inte är rätt ljud men ack så underbart att se en riktig 190 in action! ![]() ![]() Tackar så hemskt mycket för den länken! ![]() |
||||
Tackar för alla svar!
![]() ![]() Angående vikten så väger bilen 1500kg med fulltank och en person i bilen (föraren), kanske är fel att räkna så... ja och så är det en fem stegs automatlåda. ![]() |
||||
Sportvagnssällskapet i Jönköping (se www.ssij.nu) välkomnar alltid nya medlemmar!
JohanR (som haft två mercor) _________________ Johan Rådlund |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2247 besök totalt |