| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
bränsleslang, vit/semigenomskinlig på metervara??
|
3 besök senaste veckan (1016 totalt) |
|
letar som sagt något ställe som kan ha bensintålig bränsleslang, vit/semigenomskinlig på metervara?? den ska va hård som på gamla kugelinsprut osv, så man kan trä i en fjäder,värma och bocka, det är till mitt ena bmw projekt nipplar var svinenkelt men slang med typ 8mm inv va svårt, el räcker det med 6mm inv ut till var och en av spridarna?? blir ingen fuelrail utan 6 slangar
_________________ janne pettersson |
||
|
Nylonslang borde väl funka till det?
https://www.emcstore.se/index.php?ro De där slangarna brukar vara 1mm gods, dvs de heter typ sexåtta eller åttatio osv och refererar såklart till ID och YD.
|
||
|
Nylon är knixigt... Borde gå att värma och böja, men jag har ingen egen erfarenhet.
Fjäder, eller tex 3D-printade prismor med korrekt radie, borde gå att använda. Slang är ju slang, dvs flexibelt. Ska du ha styva doningar, så får du ju leta reda på rör... Camozzi, Metal worx mfl har fina instickskopplingar, dock ej specade för bensin (funkar dock ändå i vissa appikationer), annars är det klassisk klämkoppling som gäller... |
||
|
Lasse skicka en provbit, fjädern jag hade va bara 50mm lång men det verkar kunna bli bra, ska försöka hitta längre fjäder och en vettigare värmekälla, drömmen lever, har även ritat lite delar till nipplarna som jag väntar svar på 😊
_________________ janne pettersson |
||
|
Tänk på att PTFE avsöndrar en giftig gas när den blir varmare än 250 grader, så se till att ventilera.
_________________ Alex H-e-d-s-t-r-ö-m Tesla Model Y Performance -22 Peugeot 306 GTi -97 195hk@7900 195Nm@6500 VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ ) |
||
|
Re:
Jypp långt från de värmetalenn men har alltid mask ändå 😊 _________________ janne pettersson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3 besök senaste veckan (1016 totalt) |