| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Peugeot Speedline SL341 15x7" fälgar 309 Turbo Cup (Ovanliga!) - Sålda
|
1123 besök totalt |
|
SÄLJES: Peugeot Speedline SL341 15x7" fälgar 309 Turbo
Hej! Jag hittade dessa fälgar i Italien förra året efter en lång tids sökande. Tanken var att sätta dem på min 205 GTI men har nu beslutat att sälja bilen och således blir dessa överflödiga. Extremt ovanliga Peugeot motorsport fälgar, dessa specialtillverkades av Speedline för 309 Turbo Cup serien när det begav sig. Nuförtiden kan man köpa "kopior" av dessa från Speedline som heter Sl434, skillnaden är bredden. Dessa är 7" breda istället för 6,75" som dem nya Sl434 fälgarna har. Lite som att hitta en nål i en höstack om man är Peugeot-fantast. Enligt mig och vad jag har fått höra av många andra är dessa i princip några av dem mer åtråvärda fälgarna du kan få tag på till antingen en 205'a eller en 309 eller 106. Dem fyller ut hjulhusen på min original 89'ans GTI väldigt bra iallafall om jag får säga det själv, tar inte i någonstans trots att det kan vara nära. Fälgarna är i väldigt bra skick vilket är otroligt då dessa endast gjordes i en liten serie för just tävlingsbruk. Dem har en vit lack som är helt ok, några småskavningar på några ställen men dem duger definitivt för att bara kränga på en uppsättning däck i min mening och bara bruka som dem är. Fälgarna finns i Stockholm men kan självklart skickas om köparen står för frakten. Utgångspris: 10000kr, säljes till högst bjudande. /David 073-664 92 95
_________________ David Johansson |
![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Peugeot Speedline SL341 15x7" fälgar 309 Turbo Cup (Ovanliga!) - Sålda
|
1123 besök totalt |