| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Renovera kopplingscylinger
|
370 besök totalt |
|
Fått lite problem med kopplingen i min Seven. Är en hydralisk lösning med FAG cylinder som går till en BMW-original slavcylinder. Är en 318is växellåda. Kopplingen har fungerat bra men idag började den ta högre och högre för att tillslut slira en massa. Luftade då ur systemet och det blev som vanligt igen. Dock kom felet tillbaka 2 ggr så luft verkar ta sig in. Då slavcylindern är ny sedan ca 30 mil tog jag ur huvudcylindern och delade på den. Tätningen från behållaren är rätt torrsprucken och den yttre av dom två inuti är hårdare än den inre. Tyckte också det verkar kommit ut bromsvätska så tänkte renovera Frågan nu är tvådelad. Är det rimligt att renovera eller bör man köpa en ny? Om expertisen tycker man kan renovera så tas tips om butik i stockholm för delar tacksamt emot. Känner till Nomo i Täby men kanske finns bättre annars och jag vet inte att dom har säkert heller. Som det ser ut för en hobbymekaniker som mig så är det bara tre små gummitätningar som behöver bytas för att få den i bra skick igen. Loppet i huvudcylindern ser fint ut och inga ojämnheter kan kännas _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
![]() |
Skruva banåkabil
|
370 besök totalt |