Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-07/08 Kinnekulle med PCSR & PCS
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (7916 totalt)
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335


Trådstartare
Här kommer några bilder från helgens aktiviteter

Vilken helg Först körde jag 3 pass med PCSR på Kinnekulle på lördag förmiddag och på eftermiddagen körde jag slalom med PCS på Hasslösa flygfält. På söndagen körde jag 3 pass på "kullen" med PCS.

Det var skönt att för första gången i år med Porscheklubbarna få vara på "hemmabana" så att man slapp känna sig som en Vädret var fantastiskt även om temperaturen gjorde att mina däck överhettade så pass att stora bitar lossnade från dem thumbs down Fick åka lite försiktigt på söndagens körning så att de skulle hålla hela dagen. Även humöret hos deltagarna var på topp och det var kul att få se så många fina bilar. På söndagen var det 95 bilar + de 21 som körde race. Allt flöt på smidigt utan större förseningar och incidenter.
Det var också kul att få träffa lite nya rejsa-människor som man inte träffat i verkligheten förut.


Rikard















_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Ja vädret var inte mycket att klaga på!

Det var första gången jag körde på bana med R-däck så nu är risken stor att man är fast i R-däcksträsket också för det är ju grym skillnad på grepp.

Jag tog lite bilder men mestadels gömde jag mig i skuggan mellan passen sen var det ju kul att träffa andra rejsa-medlemmar

Så måste jag tacka PCS-funktionärerna för ytterligare ett fantastiskt banmöte thumbs up







Två hungriga syskonbilar

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439




Vad fanns egentligen under luckan på denna? Snabbt gick den iallafall!



Korvgrillning med vidbränt resultat kunde utföras bakom denna vid gasuppsläpp!



Alltför få av liknande ekipage står i mitt garage.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335


Trådstartare
[quote="Nisse Classon"]
Vad fanns egentligen under luckan på denna? Snabbt gick den iallafall!

Håller med om att den gick duktigt fort, åtminstone på rakan. Den måste ha ett bra vikt/effektförhållande.
Kom ikapp den under mitt första pass och tänkte - Jag tar den på rakan! TJI fick jag, fanns inte en chans att komma förbi. Som tur var släppte han snällt förbi mig några kurvor senare.


Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Marcus Lindén
Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 19



Lite fler bilder från söndagen...



Alla fick plats även om depån var trång.


Ambulansen hade som tur var inte mkt att göra. thumbs up

Några bilder från PSCR-racet på söndagen


















Åsså två bilder från lördagens slalom


Med lite vilja går det nästa att se hur det ångar från asfalten.


...alla tänkbara sätt att vädra ut värmen användes

_________________
Boxster Marcus
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



[quote="Rikard Svensson"]
Nisse Classon skrev:

Vad fanns egentligen under luckan på denna? Snabbt gick den iallafall!

Håller med om att den gick duktigt fort, åtminstone på rakan. Den måste ha ett bra vikt/effektförhållande.
Kom ikapp den under mitt första pass och tänkte - Jag tar den på rakan! TJI fick jag, fanns inte en chans att komma förbi. Som tur var släppte han snällt förbi mig några kurvor senare.


Rikard


I had a fight with this one as well on the previous Kinnekulle meeting this spring. I couln't pull on him in the short straight with my 350/360hp or only at the very end ! I think it's because the car is very light and the straight is an uphill struggle, so weight is even more important there, but I wonder as well what he has in there.

Rikard I thought he was fast in the turns as well, may be i was just slightly faster than he was that time but the margin was very thin, I think it's just that YOU are very fast at kinnekulle. How were your times with PCSR out of curiosity

I regret I couldn't be there but after a lot of driving so far this year she needed a rest (read service). See you at Anderstorp may be ? I plan to be there for the week-end

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Å fy sjutton vad körsugen man blir !
Var det bara frontmotor bilar på slalomen ?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Fredrik C skrev:
Å fy sjutton vad körsugen man blir !
Var det bara frontmotor bilar på slalomen ?


Nere i högra hörnet på bilden ser man vä bak på en Carreravinge!

Brukar f ö vara uppdelat så att F & R t.ex kör tillsammans medans B är konvakter, och tvärtom

_________________
Pär Hylander
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335


Trådstartare
Vincent:

Jag har tydligen fått upp farten ordentlligt i år och var snabbast av de funktionärer som åkte med transpondrar på de 3 passen jag körde. Min bästa tid kom på 3:e passet trots att däcken började överhetta. Tiden blev 1,02,993.
Vi ses på Anderstorp men eftersom jag bara kört där en gång tidigare anmälde jag mig i R1 så jag vet inte om vi åker i samma klass.

Fredrik C:

Frontmotorbilarna var i minoritet som vanligt, dock var vi ovanligt många (7st.) den här dagen.
Vi provade en ny bana med långa svepande kurvor och det verkade passa min bil bra. Jag hade bra tempo i kroppen efter banåkandet på förmiddagen och fick till det för fösta gången i slalomen med riktigt bra tider. KUL


Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Congrats for the times Rikard thumbs up it's really really good, not that I had any doubts , if there is a track were I have noticed there is no way I can keep up with you it's Kinnekulle ! In fact it's probably only Gelleråsen were I have a chance

For Anderstorp I have never driven there so it's R1 for me as well, I will try to find someone to follow to help a bit during the 1st session at least.

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Rikard Svensson skrev:
Tiden blev 1,02,993.


Det är ju en jäkligt bra tid för en gammal härk från 1986 som kostar bråkdelen av dina medåkares! thumbs up Dom goda tiderna när jag kunde hålla dig bakom mig är för alltid förbi.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Mathias Johansson
Kåtebol
Här sen Nov 2002
Inlägg: 329



Jo, visst var det en kul helg med mycket både lördag och söndag!

Mina tider i slalomen är hmm, blygsamma, men trägen vinner...
Mina däck var mycket hala under slalomen (inte bara mina tydligen!) och det gick bitvis brett!
Minst tre personer kom och berömde mig för snygga sladdar. Tyvärr tar dessa tid.


Denna banan passade däremot min bil (som Rikard oxo sa) mycket bra.

Kinnekulle var oxo mycket kul, mycket tack vare våra funktionärer i PCS som får det att flyta. thumbs up thumbs up

Tyvärr är däcken nästan slut, och nästan alla mina däckkontakter är på semester.
Nåja, jag hoppas att det löser sig i veckan ändå.

Mitt första pass flöt klockrent, med bra fart och grepp.
Under andra passet kände jag igen däckproblemen från slalomen och fick ta igen mig lite för att spara på materialet... Jag skyller detta på värmen, för så här illa som denna helgen har däcken inte uppfört sig någonsin.

_________________
/Mathias
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536



Läcker I & II





Läcker III och välladdad.


Mattias J


C2 eller C4?


En sådan vill jag också ha och jaga mygg med.

Rikard och Mattias släcker törsten efter väl förrättat värv.


Rikard S (snabbare och snabbare thumbs up ) Vs GT2

_________________
Magnus Lidholm
Citera
RS-flås
Västerås
Här sen Feb 2003
Inlägg: 9



Jaaa Rickard - bra tider - synd bara att vi inte fick '' korn på varandra'' under våra stints då hade vi def. kunnat pressat dessa en bit till. Eftersom du var out of sight kom jag bara ned till låga 1.03:or
men jag får väl skylla på motivationen, åldern, tjockleken och värmen...

Vi syns väl igen på A-torp resp - gelleråsen

Hälsningar

_________________
Kenth Dahlin
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335


Trådstartare
[quote="Magnus Lidholm"]

C2 eller C4?



Det är en C4!

Kenth:

Kul att se dig här på forumet! Vi ses på Anderstorp men skall vi "jaga" varandra där nere så får du åka i R1!


Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Magnus Lidholm skrev:

Läcker III och välladdad.



Uffe Svensk?

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335


Trådstartare
Daniel Magnusson skrev:
Magnus Lidholm skrev:

Läcker III och välladdad.



Uffe Svensk?



Jajamensan, det stämmer! Ett imponerande bygge, gör 280 km/t på Anderstorps långa raka


Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Marcus Lindén
Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 19



Fredrik C skrev:
Å fy sjutton vad körsugen man blir !
Var det bara frontmotor bilar på slalomen ?


Nope, de var dock de enda som öppnade bakluckan


Lite fler bilder från slalomen


B-klassen rakt fram och r-klassen skymtas till höger. (notera också den nästan helt klarblå himlen)


En härlig RS.


Kryddad turbo.


Vinnaren in action


Försök till att skapa korsdrag...

_________________
Boxster Marcus
Citera
Jonas Jarlmark
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 379



Kan meddela att den gula -72:an med kolfiberhuv och ankstjärt har ungefär följande data: vikt 900 kg, effekt 320hk ur en 3,2 liters motor med sex webrar. Bilen är byggd av Micke Svenz för ca två år sedan. Så den är tung att åka om på rakor, eller hur Vincent?

/ Jonas Jarlmark
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335


Trådstartare
Jonas Jarlmark skrev:
Kan meddela att den gula -72:an med kolfiberhuv och ankstjärt har ungefär följande data: vikt 900 kg, effekt 320hk ur en 3,2 liters motor med sex webrar. Bilen är byggd av Micke Svenz för ca två år sedan. Så den är tung att åka om på rakor, eller hur Vincent?

/ Jonas Jarlmark



Kunde misstänka att den hade låg vikt men effektsiffrorna kan inte stämma, då borde den åkt ifrån min bil på kinnekullerakan. Iofs kanske inte föraren åkte för fullt?



Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Hej allesammans
Kalaskul bana , och trevliga människor att prata med. Riktigt kul thumbs up Som vanligt är det extra skoj att träffa folk från rejsa när man är på "bortaplan".

Jag vill passa på att tacka Anders för sin assistans vid transpoten av min febriga bil till Göteborg.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eftersnack
2004-08-07/08 Kinnekulle med PCSR & PCS
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (7916 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande