|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548
Forumägare
16 Jul 2021 10:10
R'en bör vara snabbare på alla lite större banor, typ Mantorp, Gelleråsen, Sviestad osv. Yarisen förlorar ganska mycket på rakorna med sin lägre toppfart, jag har som bäst haft 185 på Gelleråsen och 199 på Mantorp. Men på Knutan och Kinnekulle så kanske Yarisen kan ha en chans, dvs alla banor där Miatorna är sjukt snabba En fördel Yarisen har är att många vågar ladda på lite extra tack vare det de kallar "confident inspiring" (A.K.A "famous last words" ) Men å andra sidan lär ju R'en vara snäll och förtroendeingivande vad jag hört på ett snarlikt sätt? Både R'en och Yarisen lider av lite för lite med däck i original när man är på bana.
_________________ Magnus Thomé
|
Mange
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1147
Trådstartare
16 Jul 2021 10:25
|
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890
16 Jul 2021 10:30
Mange skrev: | mittmotor skrev: | Mange skrev: |
Borde komma ner på 43 med R däck..vilket måste anses snabbt om man inte jämför med GR Yaris som går som ett troll där på 40 blank tider
|
Hur tänker du, R:en borde vara lätt snabbare än GR Yaris?
Ok, liten och knixig bana som kanske är lite till fördel för Yarisen men den ska ju ändå inte hänga med R.en. |
Äää Nja har du inte sett tiderna Magnus mm gör med deras Banpreppade GR. De är ju galet snabba!
Som exempel Tobbe Tershine har ju en GR Yaris och den sjukt snabba Megane RS Throphy R ( den för 600k )
Meganen har jag kört på denna bana med en tid av 43 tror jag....
Gr är lixom 3sek snabbare än Meganen på denna bana och tom på snabba Gotland Ring har inte Meganen en suck och det är ju den snabbaste fwd bilen på Ringen etc..
Så 4wd och lätt är ett vinnande koncept! .
Fast min R är faktiskt snabbare på Ringen än en Original Yaris GR... Men med chassi och feta 255 R däck så spöar Yaris det mest verkar det som
Arlanda TT 1
2021 0:39,95 Westfield Super Seven -10 725 Kg 300 hk 2.4 Kg/hk R-däck Christer Mattsson > info VBO: Racechrono Banåkeriet
2021 0:40,54 Toyota GR Yaris -20 1355 Kg 261 hk 5.2 Kg/hk R-däck Magnus Thomé > video info VBO: Racechrono
2019 0:41,02 BMW M2 -16 1640 Kg 370 hk 4.4 Kg/hk R-däck Magnus Thomé > info VBO: Racechrono
2019 0:42,52 Toyota GT86 -13 1320 Kg 195 hk 6.8 Kg/hk R-däck Niklas Falk > info RUN: RaceTechnology Banåkeriet |
Jo, det har jag sett men det hänger inte enbart på bilen.
På en bana som inte är allt för liten så är jag helt övertygad om att R.en är snabbare.
_________________ Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
|
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890
16 Jul 2021 10:33
Mange skrev: |
I teorin!, men inte många Golfar som kört 1.30 på Mantorp som du gjort! Om jag skulle byta chassi och riktiga R däck så kan man nog hamna på 1.32 kanske...
|
Måste gå ganska enkelt att komma under 1:32 på Mantorp med en ny R på R-däck.
_________________ Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
|
Mange
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1147
Trådstartare
16 Jul 2021 11:13
Senast ändrad av Mange, 16 Jul 2021 11:45, ändrad totalt 2 gånger
mittmotor skrev: | Mange skrev: | mittmotor skrev: | Mange skrev: |
Borde komma ner på 43 med R däck..vilket måste anses snabbt om man inte jämför med GR Yaris som går som ett troll där på 40 blank tider
|
Hur tänker du, R:en borde vara lätt snabbare än GR Yaris?
Ok, liten och knixig bana som kanske är lite till fördel för Yarisen men den ska ju ändå inte hänga med R.en. |
Äää Nja har du inte sett tiderna Magnus mm gör med deras Banpreppade GR. De är ju galet snabba!
Som exempel Tobbe Tershine har ju en GR Yaris och den sjukt snabba Megane RS Throphy R ( den för 600k )
Meganen har jag kört på denna bana med en tid av 43 tror jag....
Gr är lixom 3sek snabbare än Meganen på denna bana och tom på snabba Gotland Ring har inte Meganen en suck och det är ju den snabbaste fwd bilen på Ringen etc..
Så 4wd och lätt är ett vinnande koncept! .
Fast min R är faktiskt snabbare på Ringen än en Original Yaris GR... Men med chassi och feta 255 R däck så spöar Yaris det mest verkar det som
Arlanda TT 1
2021 0:39,95 Westfield Super Seven -10 725 Kg 300 hk 2.4 Kg/hk R-däck Christer Mattsson > info VBO: Racechrono Banåkeriet
2021 0:40,54 Toyota GR Yaris -20 1355 Kg 261 hk 5.2 Kg/hk R-däck Magnus Thomé > video info VBO: Racechrono
2019 0:41,02 BMW M2 -16 1640 Kg 370 hk 4.4 Kg/hk R-däck Magnus Thomé > info VBO: Racechrono
2019 0:42,52 Toyota GT86 -13 1320 Kg 195 hk 6.8 Kg/hk R-däck Niklas Falk > info RUN: RaceTechnology Banåkeriet |
Jo, det har jag sett men det hänger inte enbart på bilen.
På en bana som inte är allt för liten så är jag helt övertygad om att R.en är snabbare. |
Ja mot en Original GR med "Rally" höjd på bilen, är nog R väldigt likvärd på snabba banor ( enda tiderna jag lyckas jämföra Original R mot Original Gr är faktiskt ringen, där Ren är snabbare med hela 25 Sekunder!, däremot finns ingen film än med en R som kryssat i alla åka fort bangrejer inkl Cup2 däcken... men vanliga banor, så är nog Gr snabbare eller lika.). Men man måste komma ihåg att Gr är en 300kg lättare specialbil med allt var det innebär. Ren är ju en snabb familjebil, där jag faktiskt haft 3st 1,95 gubbar i baksätet utan problem... Vilket man inte kan ha i en GR...
Det här Ringen läget nedan är rätt häftigt på skumpiga småvägar, man kan köra bra mkt fortare än i sportläget där bilen blir för hård och hoppar lite...
Är verkligen en Mr hyde och Dr Jerkyl denna MK8r med DCC med 14st lägen på dämparna som ändras med en slider smidig och bra!
The package also introduces two new drive modes: Special, which softens the adaptive dampers to cater for the undulating surface of the Nurburgring Nordschleife - enabling the Mk8 Golf R to shave 19 seconds off its predecessor's lap time around the demanding circuit, to a time of 7 minutes 51 seconds - and Drift mode, which shuffles greater percentages of the engine's torque to the rear axle to break traction and enable controlled drifts.
|
Mange
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1147
Trådstartare
16 Jul 2021 11:30
mittmotor skrev: | Mange skrev: |
I teorin!, men inte många Golfar som kört 1.30 på Mantorp som du gjort! Om jag skulle byta chassi och riktiga R däck så kan man nog hamna på 1.32 kanske...
|
Måste gå ganska enkelt att komma under 1:32 på Mantorp med en ny R på R-däck. |
Njae, man har inte mkt nytta 4wd just på Mantorp..
Men som sagt det går nog , men inte enkelt!
Har sett tider på en "gamla" Golf Mk7.5 R på Cup2 som kört 1.35 tider..
Sen kommer jag inte köra R däck i år, ska köra slut mina Bridgestone är tanken!. Men håller ihop bra de jäklarna
|
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890
16 Jul 2021 12:08
[quote="Mange"] mittmotor skrev: |
Njae, man har inte mkt nytta 4wd just på Mantorp..
Men som sagt det går nog , men inte enkelt!
|
Hävdar att det är ganska enkelt.
_________________ Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
|
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715
16 Jul 2021 13:07
Måste flika in här Meganefreak som jag är:-)
Tror faktiskt inte Trophy R är långsammare än GR på Gotland, inte så heller på småbanor där dom är kvicka.
Både på Kinnekulle och Gelleråsen är dom snabba!
Jag har en 300 R.S med KW och R-däck och kör höga 1:13 tider på Gelleråsen, där tror jag Golfen får det svårt helt ärligt även om den krossar mig på rakan.
Tidigt på säsongen körde jag samma bil på höga 58-tider på Kinnekulle, vid varmt väder som det varit de senaste träffarna är tiderna låga/mitten 59:or.
I Tisdags körde jag en orörd TROPHY R förutom R-däck på 1.00.70 i 30 graders värme så den är snabb! Jag är säker på att 2 drivaxlar till hade gjort mer skada än nytta :-) Så med normal utetemperatur hade den tiden putsats helt säkert!
Mange skrev: | mittmotor skrev: | Mange skrev: | mittmotor skrev: | Mange skrev: |
Borde komma ner på 43 med R däck..vilket måste anses snabbt om man inte jämför med GR Yaris som går som ett troll där på 40 blank tider
|
Hur tänker du, R:en borde vara lätt snabbare än GR Yaris?
Ok, liten och knixig bana som kanske är lite till fördel för Yarisen men den ska ju ändå inte hänga med R.en. |
Äää Nja har du inte sett tiderna Magnus mm gör med deras Banpreppade GR. De är ju galet snabba!
Som exempel Tobbe Tershine har ju en GR Yaris och den sjukt snabba Megane RS Throphy R ( den för 600k )
Meganen har jag kört på denna bana med en tid av 43 tror jag....
Gr är lixom 3sek snabbare än Meganen på denna bana och tom på snabba Gotland Ring har inte Meganen en suck och det är ju den snabbaste fwd bilen på Ringen etc..
Så 4wd och lätt är ett vinnande koncept! .
Fast min R är faktiskt snabbare på Ringen än en Original Yaris GR... Men med chassi och feta 255 R däck så spöar Yaris det mest verkar det som
Arlanda TT 1
2021 0:39,95 Westfield Super Seven -10 725 Kg 300 hk 2.4 Kg/hk R-däck Christer Mattsson > info VBO: Racechrono Banåkeriet
2021 0:40,54 Toyota GR Yaris -20 1355 Kg 261 hk 5.2 Kg/hk R-däck Magnus Thomé > video info VBO: Racechrono
2019 0:41,02 BMW M2 -16 1640 Kg 370 hk 4.4 Kg/hk R-däck Magnus Thomé > info VBO: Racechrono
2019 0:42,52 Toyota GT86 -13 1320 Kg 195 hk 6.8 Kg/hk R-däck Niklas Falk > info RUN: RaceTechnology Banåkeriet |
Jo, det har jag sett men det hänger inte enbart på bilen.
På en bana som inte är allt för liten så är jag helt övertygad om att R.en är snabbare. |
Ja mot en Original GR med "Rally" höjd på bilen, är nog R väldigt likvärd på snabba banor ( enda tiderna jag lyckas jämföra Original R mot Original Gr är faktiskt ringen, där Ren är snabbare med hela 25 Sekunder!, däremot finns ingen film än med en R som kryssat i alla åka fort bangrejer inkl Cup2 däcken... men vanliga banor, så är nog Gr snabbare eller lika.). Men man måste komma ihåg att Gr är en 300kg lättare specialbil med allt var det innebär. Ren är ju en snabb familjebil, där jag faktiskt haft 3st 1,95 gubbar i baksätet utan problem... Vilket man inte kan ha i en GR...
Det här Ringen läget nedan är rätt häftigt på skumpiga småvägar, man kan köra bra mkt fortare än i sportläget där bilen blir för hård och hoppar lite...
Är verkligen en Mr hyde och Dr Jerkyl denna MK8r med DCC med 14st lägen på dämparna som ändras med en slider smidig och bra!
The package also introduces two new drive modes: Special, which softens the adaptive dampers to cater for the undulating surface of the Nurburgring Nordschleife - enabling the Mk8 Golf R to shave 19 seconds off its predecessor's lap time around the demanding circuit, to a time of 7 minutes 51 seconds - and Drift mode, which shuffles greater percentages of the engine's torque to the rear axle to break traction and enable controlled drifts. |
_________________ Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548
Forumägare
16 Jul 2021 14:31
Trophy R är nog snabbare än Yarisen i princip överallt tror jag. Förutom riktig gymkhana typ.
Men varvtider med oss amatörer pendlar ju ofta lite hit o dit beroende på "dagsform" just det varvet osv. Och sen spelar däckval, däcktemp, väder osv in. Så att en "långsammare bil" ibland är snabbare än en "snabbare bil' (och tvärtom) är ju ingen överraskning. Och som sagt, jag tror att I vissa lägen så vågar en del köra närmare gränsen med Yarisen än vad de gör med vissa andra bilar.
_________________ Magnus Thomé
|
sotam
Malmö
Här sen Aug 2010
Inlägg: 62
16 Jul 2021 14:44
Senast ändrad av sotam, 16 Jul 2021 14:46, ändrad totalt 1 gång
mittmotor skrev: | Mange skrev: |
I teorin!, men inte många Golfar som kört 1.30 på Mantorp som du gjort! Om jag skulle byta chassi och riktiga R däck så kan man nog hamna på 1.32 kanske...
|
Måste gå ganska enkelt att komma under 1:32 på Mantorp med en ny R på R-däck. |
Ja, det hade förvånat mig om den nya R:en inte är snabbare än så. Det borde den vara kan man tycka. Med chassi och R-däck har jag kört en Seat Cupra 290 på mitten 1:30-tider med original motor, och då är jag en novis på Mantorp. Golf Gti CS Mk7 är ju i grunden samma bil som Seat Leon Cupra. Den nya R:en verkar ju ge klart mer effekt så den borde vara kapabel till bra tider. Men det kanske är som Peo.K. skriver att 4wd kanske snarare stjälper än hjälper och vikten kanske också talar emot nya R:en.
Gti Clubsport Mk8 borde ha bra förutsättningar för att kunna bli snabb på bana.
_________________ Mato Saric
|
sotam
Malmö
Här sen Aug 2010
Inlägg: 62
16 Jul 2021 14:45
sotam skrev: | mittmotor skrev: | Mange skrev: |
I teorin!, men inte många Golfar som kört 1.30 på Mantorp som du gjort! Om jag skulle byta chassi och riktiga R däck så kan man nog hamna på 1.32 kanske...
|
Måste gå ganska enkelt att komma under 1:32 på Mantorp med en ny R på R-däck. |
Ja, det hade förvånat mig om den nya R:en inte är snabbare än så. Det borde den vara kan man tycka. Med chassi och R-däck har jag kört en Seat Cupra 290 på mitten 1:30-tider med original motor, och då är jag en novis på Mantorp. Golf Gti CS Mk7 är ju i grunden samma bil som Seat Leon Cupra. Den nya R:en verkar ju ge klart mer effekt så den borde vara kapabel till bra tider. Men det kanske är som Peo.K. skriver att 4wd kanske snarare stjälper än hjälper och vikten kanske också talar emot nya R:en.
Gti Clubsport Mk8 borde ha bra förutsättningar för att kunna bli snabb på bana. |
_________________ Mato Saric
|
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715
16 Jul 2021 14:46
Ja dagsformen har helt klart en viktig betydelse! Själv är jag som snabbast första passet på dagen, sen går det bara saktare och saktare..
Megane 3 var lurig att ta ur det sista då den kunde bita tillbsks hårt:-) Min R.S är snäll oavsett behandling vilket gör att den är lätt att åka fort med, Kanske lite samma som GR, Trophy R har lite av samma beteende som 3:an med en rätt livlig bakvagn, med oskruvat chassi är den riktigt instabil vid hård inbromsning i hög fart.
Magnus Thomé skrev: | Trophy R är nog snabbare än Yarisen i princip överallt tror jag. Förutom riktig gymkhana typ.
Men varvtider med oss amatörer pendlar ju ofta lite hit o dit beroende på "dagsform" just det varvet osv. Och sen spelar däckval, däcktemp, väder osv in. Så att en "långsammare bil" ibland är snabbare än en "snabbare bil' (och tvärtom) är ju ingen överraskning. Och som sagt, jag tror att I vissa lägen så vågar en del köra närmare gränsen med Yarisen än vad de gör med vissa andra bilar. |
_________________ Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
|
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191
16 Jul 2021 14:50
sotam skrev: | mittmotor skrev: | Mange skrev: |
I teorin!, men inte många Golfar som kört 1.30 på Mantorp som du gjort! Om jag skulle byta chassi och riktiga R däck så kan man nog hamna på 1.32 kanske...
|
Måste gå ganska enkelt att komma under 1:32 på Mantorp med en ny R på R-däck. |
Ja, det hade förvånat mig om den nya R:en inte är snabbare än så. Det borde den vara kan man tycka. Med chassi och R-däck har jag kört en Seat Cupra 290 på mitten 1:30-tider med original motor, och då är jag en novis på Mantorp. Golf Gti CS Mk7 är ju i grunden samma bil som Seat Leon Cupra. Den nya R:en verkar ju ge klart mer effekt så den borde vara kapabel till bra tider. Men det kanske är som Peo.K. skriver att 4wd kanske snarare stjälper än hjälper och vikten kanske också talar emot nya R:en.
Gti Clubsport Mk8 borde ha bra förutsättningar för att kunna bli snabb på bana. |
Helt enig med du det borde gå , jag har 1:39 som snabbast i en cupra 290 med kumho ecsta och helt orginal bil första gången på mantorp .
|
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732
16 Jul 2021 16:22
Har inte Jirhall kört 1.26 nånting på mantorp med sin trötta m140?
Golfen borde ju gå en 1.24 utan problem då
_________________ Erik Wedlund
Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
|
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1751
16 Jul 2021 16:45
Mange skrev: |
Bara se denna cup Golf 1.31..
|
Får försvara mig att jag är kort på effetk i sammanhanget och har ett fel uppsat chassi vi denna tidpunkten.
_________________ Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
|
Mange
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1147
Trådstartare
16 Jul 2021 18:45
|
Mange
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1147
Trådstartare
16 Jul 2021 18:50
Peo.K skrev: | Måste flika in här Meganefreak som jag är:-)
Tror faktiskt inte Trophy R är långsammare än GR på Gotland, inte så heller på småbanor där dom är kvicka.
Både på Kinnekulle och Gelleråsen är dom snabba!
Jag har en 300 R.S med KW och R-däck och kör höga 1:13 tider på Gelleråsen, där tror jag Golfen får det svårt helt ärligt även om den krossar mig på rakan.
Tidigt på säsongen körde jag samma bil på höga 58-tider på Kinnekulle, vid varmt väder som det varit de senaste träffarna är tiderna låga/mitten 59:or.
I Tisdags körde jag en orörd TROPHY R förutom R-däck på 1.00.70 i 30 graders värme så den är snabb! Jag är säker på att 2 drivaxlar till hade gjort mer skada än nytta :-) Så med normal utetemperatur hade den tiden putsats helt säkert!
Mange skrev: | mittmotor skrev: | Mange skrev: | mittmotor skrev: | Mange skrev: |
Borde komma ner på 43 med R däck..vilket måste anses snabbt om man inte jämför med GR Yaris som går som ett troll där på 40 blank tider
|
Hur tänker du, R:en borde vara lätt snabbare än GR Yaris?
Ok, liten och knixig bana som kanske är lite till fördel för Yarisen men den ska ju ändå inte hänga med R.en. |
Äää Nja har du inte sett tiderna Magnus mm gör med deras Banpreppade GR. De är ju galet snabba!
Som exempel Tobbe Tershine har ju en GR Yaris och den sjukt snabba Megane RS Throphy R ( den för 600k )
Meganen har jag kört på denna bana med en tid av 43 tror jag....
Gr är lixom 3sek snabbare än Meganen på denna bana och tom på snabba Gotland Ring har inte Meganen en suck och det är ju den snabbaste fwd bilen på Ringen etc..
Så 4wd och lätt är ett vinnande koncept! .
Fast min R är faktiskt snabbare på Ringen än en Original Yaris GR... Men med chassi och feta 255 R däck så spöar Yaris det mest verkar det som
Arlanda TT 1
2021 0:39,95 Westfield Super Seven -10 725 Kg 300 hk 2.4 Kg/hk R-däck Christer Mattsson > info VBO: Racechrono Banåkeriet
2021 0:40,54 Toyota GR Yaris -20 1355 Kg 261 hk 5.2 Kg/hk R-däck Magnus Thomé > video info VBO: Racechrono
2019 0:41,02 BMW M2 -16 1640 Kg 370 hk 4.4 Kg/hk R-däck Magnus Thomé > info VBO: Racechrono
2019 0:42,52 Toyota GT86 -13 1320 Kg 195 hk 6.8 Kg/hk R-däck Niklas Falk > info RUN: RaceTechnology Banåkeriet |
Jo, det har jag sett men det hänger inte enbart på bilen.
På en bana som inte är allt för liten så är jag helt övertygad om att R.en är snabbare. |
Ja mot en Original GR med "Rally" höjd på bilen, är nog R väldigt likvärd på snabba banor ( enda tiderna jag lyckas jämföra Original R mot Original Gr är faktiskt ringen, där Ren är snabbare med hela 25 Sekunder!, däremot finns ingen film än med en R som kryssat i alla åka fort bangrejer inkl Cup2 däcken... men vanliga banor, så är nog Gr snabbare eller lika.). Men man måste komma ihåg att Gr är en 300kg lättare specialbil med allt var det innebär. Ren är ju en snabb familjebil, där jag faktiskt haft 3st 1,95 gubbar i baksätet utan problem... Vilket man inte kan ha i en GR...
Det här Ringen läget nedan är rätt häftigt på skumpiga småvägar, man kan köra bra mkt fortare än i sportläget där bilen blir för hård och hoppar lite...
Är verkligen en Mr hyde och Dr Jerkyl denna MK8r med DCC med 14st lägen på dämparna som ändras med en slider smidig och bra!
The package also introduces two new drive modes: Special, which softens the adaptive dampers to cater for the undulating surface of the Nurburgring Nordschleife - enabling the Mk8 Golf R to shave 19 seconds off its predecessor's lap time around the demanding circuit, to a time of 7 minutes 51 seconds - and Drift mode, which shuffles greater percentages of the engine's torque to the rear axle to break traction and enable controlled drifts. |
|
Jodå, följ Tershine som äger båda dessa bilar, och har 3 st duktiga killar som kör dessa. Gr är överlägsen snabbare på alla banor det kört i år!, inklusive snabba Gotland Ring!. Gr är iförsig tillfixat med mkt godis, men ändå den billigare on Meganen som är original..
Men som du säger Meganen är en grym banbil, jag har kört din modell och Den dyra oxå på bana..jäkla snabba..
|
Mange
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1147
Trådstartare
16 Jul 2021 18:54
Magnus Thomé skrev: | Trophy R är nog snabbare än Yarisen i princip överallt tror jag. Förutom riktig gymkhana typ.
Men varvtider med oss amatörer pendlar ju ofta lite hit o dit beroende på "dagsform" just det varvet osv. Och sen spelar däckval, däcktemp, väder osv in. Så att en "långsammare bil" ibland är snabbare än en "snabbare bil' (och tvärtom) är ju ingen överraskning. Och som sagt, jag tror att I vissa lägen så vågar en del köra närmare gränsen med Yarisen än vad de gör med vissa andra bilar. |
Som jag skrev tidigare, med dina mods eller liknande som Tershine kör Så era mkt snabbare än dyra och Fina Megane R..
Finns väll minst 3st Gr med olika mods och chaufförer som kört 40 rundor på Arlanda, det har inga Renualter gjort där
Sen är även Megane R väldigt lättkörd när däcken är varma, men denna bil kräver nog en mkt snabb bana som Ringen för att slå en Moddad Gr
|
Mange
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1147
Trådstartare
|
Mange
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1147
Trådstartare
|
Mange
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1147
Trådstartare
|
|