Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
KÖPES
KÖPES: Bromsar till MX-5 NB
167 besök totalt
Pipsovich
Sundsvall
Här sen Sep 2018

Trådstartare

Bromsar fram för bankörning som det går att ha 15" hjul på köpes!

BMW 325 Grp H
+ lite gamla saabar
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008

Jag har inga problem med mina 15" hjul med "sport-bromsar" a.k.a "big brake kit" så det kanske finns att finna billigt på ngn skrot??

/C

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Det fungerar med Wilwood Dynapro radial 298mm (11.75") också (kit för Mini), men då får man vara lite petigt med vilka 15" fälgar man väljer, och skippa vikter ibland.

Så det finns att välja på, med lite olika grad av krångel. Men om någon har en avsomnad uppgradering (eller sk uppgradera vidare) så är det mycket billigare än nytt..

Pipsovich
Sundsvall
Här sen Sep 2018

Trådstartare
Re:

Niklas Falk skrev:
Det fungerar med Wilwood Dynapro radial 298mm (11.75") också (kit för Mini), men då får man vara lite petigt med vilka 15" fälgar man väljer, och skippa vikter ibland.

Så det finns att välja på, med lite olika grad av krångel. Men om någon har en avsomnad uppgradering (eller sk uppgradera vidare) så är det mycket billigare än nytt..

Ja, dessa har jag sneglat på, ska beställa en sats om jag inte hittar något här.
Just nu sitter det 312 mm brembo GT som är lite för stora för 15"... synd, för det är fina bromsar annars.

BMW 325 Grp H
+ lite gamla saabar
Citera
Pipsovich
Sundsvall
Här sen Sep 2018

Trådstartare
Re:

carl.josefsson skrev:
Jag har inga problem med mina 15" hjul med "sport-bromsar" a.k.a "big brake kit" så det kanske finns att finna billigt på ngn skrot??

/C

Jag behöver något annat än original då bilen är (eller ska) vara reggad ombyggt fordon och dessutom har över dubbla effekten än original

BMW 325 Grp H
+ lite gamla saabar
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Pipsovich skrev:
Niklas Falk skrev:

Ja, dessa har jag sneglat på, ska beställa en sats om jag inte hittar något här.
Just nu sitter det 312 mm brembo GT som är lite för stora för 15"... synd, för det är fina bromsar annars.
Har du kikat på att behålla oken och göra nya adaptrar (och välja tex en 298m skiva) så det kommer i 15" fälgar?
Men oken kanske går i hatten eller annat med mindre radie.

Pipsovich
Sundsvall
Här sen Sep 2018

Trådstartare
Ja, har letat efter skiva /Bell då oken går emot centrumet nu. finns mycket gods på adaptrarna så det går enkelt att fräsa av för mindre skivor och behålla oken. Men det är bara några tusen mer så har man ett helt nytt kit med wilwood ok och ap-racing skivor iallafall på de skivor jag hittat...

BMW 325 Grp H
+ lite gamla saabar
Citera
KÖPES
167 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande