Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
2355 besök totalt |
SÄLJES: Porsche 944 Turbo projekt
Objekt: Porsche 944 Turbo -90 som projekt! Tiden räcker helt enkelt inte till så jag slänger ut en blänkare om att sälja projektet för att se om det finns någon som vill bygga ihop den ![]() Bilen är helt nerplockad men i stort sett alla delar ingår för att bygga ihop bilen. Finns massor med delar, jag specar de delar som jag anser vara mest väsentliga. Nybyggd Motor: Grund 2,5L "S" motor - konverterad till 3,0L med Darton MID Porsche 3L vevaxel - uppmätt Vevlager konverterade till Toyota Supra Race Carillo vevstakar JE kolvar Armstrong torrsumpsystem (pump, torrsumpsstank) 16V med 2 x custom kamaxlar (nya från Catcams), toppen är genomgången av Erland Cox som bytt alla ventilfjädrar (kraftigare för högre varvtal). Insugsventiler bytta till Porsche 968 - större Delar för komplett insug finns Delar för nytt crossover (2 x rör för att bygga pulssplitt) Holset Super 40 - största turbin Uppgraderat turbofäste för nya turbon Kompression beräknad till ca 9,5:1 Beräknad effekt cirka 700 hk Nytt MaxxEcu Race inklusive härva Nytt Ecumaster PMU-16 (ingen vanliga säkringar mer) Bränslepump från Fuel Lab, varvtalsstyrd LSD 944 turbo växellåda Spec Mini disc koppling, gjord för ca 850 hk Chassi: Nya AST 3-vägs racedämpare Nya bussningar Ny bakvagn med borttagna torsionstavar Nya skivbromsar Nya belägg från PEAN Nya främre ställbara topplagringar från AST Kaross: Plasthuv Plast/stål dörrar med alcantara Plastrutor, dörrar och bakruta 3 olika vingar (2 x 968 RS plus en racevinge) Borttagna pop-up lysen OZ Racing fälgar med MPSC (rullat mindre än 20 mil) (265/285) Jag har massor med delar men skrivit vad jag kommer på. Länk till bilen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Prisidé: 180 000:- _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
2355 besök totalt |