Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
974 besök totalt |
var också på plats
vad kan man säga? varmt är nog rätt ord. solen sken och racebilar överallt kan det bli bättre , ja det skulle vara att köra själv då. tycker det är lite trist med stcc nu för tiden den så kallade kunga klassen är numera långsammast. stcc bilarna är så trötta nu så förarna kan hålla full gas hela varvet inte nog med det dom är 3-4 sekunder långsammare än porsche cup bilarna som nästan är standard gt3:or med tio extra hästar och lite lägre vikt. hade önskat mig en annan "suport" klass kanske en med lite variationer på bilarna gärna med lite turbo knuff i så det låter lite när dom kommer gärna lite på kas också. tror inte det är så noga om det är en jämn klass bara publiken får en upplevelse. vet inte om det finns en sådan klass i sverige , kanske kunde man kört sprint loppen i slc vad vet jag. hur som helst en bra dag vid banan kanske inte resultat mässigt (hejar på audi) men ändå. nä måste vårda solbrännan mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||
Jag såg STCC-racen på TV nu ikväll och blev lite förbryllad. Är det verkligen godtyckligt för tävlingsledningen att bestämma hur mycket strafftid man ska få för en tjuvstart? BMW-teamet verkade inte direkt nöjda.
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Ingen av er som var där som hade videokameran igång när heat 2 startade? Finns tydligen pengar att tjäna http://www.autopower.se/forum/topic.
Själv missade jag loppet eftersom TV'n är ockuperad. Vad var det som hände? Tveksam tjuvstart på Göransson med hårt straff, eller? _________________ /Kristian Elisson |
||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
974 besök totalt |