| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÅLD: 6vxl Samsonas Dogbox växellåda, Getrag
|
3 besök senaste veckan (758 totalt) |
|
Hej! Då säljer jag min Samsonas Dogbox växellåda på grund av ändrade planer. Det är ett Getrag-hus (BMW) med en 6-växlad Samsonas drevsats. Otroligt lätt och är byggd för mindre motorer, men det beror helt klart på ändramål såklart. En axel har brustit, men verkar inte ha skadat resterande axlar och drev. Har fått prisuppgifter på ca 8000kr för axeln och 5000kr för arbetet, sen kan där tillkomma något drev m.m. Jag har öppnat upp den och kontrollerat okulärt, och vid intresse kan jag öppna den vid hämtning. Tänk även på att växellådshuset är svetsat i sprängkåpan och där finns en spricka i bakkant, så jag hade bytt själva huset alternativt svetsat om man vill det. Samma bultmönster i sprängkåpan som ZF så bör passa de flesta BMW-motorer, och vill man så kan den säkerligen byggas om för andra motorer också.
OBS! Den högra växellådan på näst sista bilden.
Det är alltid svårt att sätta ett pris på sådana här saker. Men tänker mig ett riktpris på 15 000kr. Finns cirka 3 mil utanför Helsingborg. Avhämtning är såklart att föredra, men kan skicka vid intresse. En ny komplett drevsats kostar ca 66 000kr inkl. arbete, resterande material + växellådshus. Så med lite fix bör detta bli en billig dogbox-låda. / Johan _________________ Johan Palmqvist BMW E46 M3 "CSL" Motorsport-chassi #038 BMW E46 M3 "Clubsport" -02 BMW E30 320i Coupé (Sport Evolution) -87 |
![]() |
SÄLJES
|
3 besök senaste veckan (758 totalt) |