Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
PORSCHE 924 1981
2 besök senaste veckan (380 totalt)
gegge
Malmö
Här sen Nov 2006
Inlägg: 423


Trådstartare
En resedagrön bil med champangefärgat läder kröns med en tunn MOMO Daytona i trä från 1976.



Motorn kommer att få en lågladdad kompressor för lite mer oumph. Chassi är 200lbs Weltmeister fram och 25,5mm bak med ställbara Konidämpare. Fälgarna är tillsnyggade Compomotive CX500 med Yokohama r-däck.



Funderar på att montera Porsches ovanliga träpaneler till den gamla Blaupunkt bandaren...



_________________
Fredrik Torkildsen

Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica)
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061



Nu jäklar väller dina bilar in , är det morghens kit du tänkt köra på? Erik med gröna 76an har skrivit upp sig på listan, ska bli kul att hänga på å skruva dit det, det borde bli väldigt bra för kurviga landsvägar och konbana.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
gegge
Malmö
Här sen Nov 2006
Inlägg: 423


Trådstartare
Cédric skrev:
Nu jäklar väller dina bilar in , är det morghens kit du tänkt köra på? Erik med gröna 76an har skrivit upp sig på listan, ska bli kul att hänga på å skruva dit det, det borde bli väldigt bra för kurviga landsvägar och konbana.


Ja, det var Morghen som inspirerade mig - helt klart! Men jag tänkte köra den lilla växlade TVS400 från VW 1.4TSI. Den borde klara 0,3-0,4 bar tror jag. Har lite besvärlig rördragning kvar på en i övrigt iordninggjord original motor. Den blev lite putsad i kanalerna, fick ett turboinsug och lättat svänghjul med.

_________________
Fredrik Torkildsen

Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica)
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061



Kul, då är det egenkomponerad lösning mao, den laddaren borde i teorin vara bättre än mini laddaren. Btw kan eventuellt ha 2 vevaxelskrapor över, är det nåt du behöver? Verkar inte passa ihop med mittelmotors trågbaffel riktigt.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Våra race- och banåkarbilar
PORSCHE 924 1981
2 besök senaste veckan (380 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande