Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
6 besök senaste veckan (445 totalt) |
En resedagrön bil med champangefärgat läder kröns med en tunn MOMO Daytona i trä från 1976.
![]() Motorn kommer att få en lågladdad kompressor för lite mer oumph. Chassi är 200lbs Weltmeister fram och 25,5mm bak med ställbara Konidämpare. Fälgarna är tillsnyggade Compomotive CX500 med Yokohama r-däck. ![]() Funderar på att montera Porsches ovanliga träpaneler till den gamla Blaupunkt bandaren... ![]() _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||
Nu jäklar väller dina bilar in
![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Ja, det var Morghen som inspirerade mig - helt klart! Men jag tänkte köra den lilla växlade TVS400 från VW 1.4TSI. Den borde klara 0,3-0,4 bar tror jag. Har lite besvärlig rördragning kvar på en i övrigt iordninggjord original motor. Den blev lite putsad i kanalerna, fick ett turboinsug och lättat svänghjul med. _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||
Kul, då är det egenkomponerad lösning mao, den laddaren borde i teorin vara bättre än mini laddaren. Btw kan eventuellt ha 2 vevaxelskrapor över, är det nåt du behöver? Verkar inte passa ihop med mittelmotors trågbaffel riktigt.
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
6 besök senaste veckan (445 totalt) |