Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
228 besök totalt |
felsöka laga handpump till press?
Min press har gett upp. kolven går en bit ner och sedan stopp. Oljenivån är bra. Verkar som backventilen inte funkar. Men var och hur kan man komma åt den , hittade inget självklart. Bara en stålkula som används när man släpper tillbaka trycket/oljan. Hittade en eventuell ersättare på biltema. Men den kostar ju 650. Så går min gamla att fixa är det ju att föredra. ![]() _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
Jag hittade backventilen, en kula + fjäder vid slanganslutningen. När jag rengjorde så började den funka igen en stund. Men sedan var det likadant.
Då misstänkte jag det berodde på smuts och låter man pumpen istället ligga horisontell istället för vertikalt som jag haft i 5-10 år så ligger smutsen kvar på botten, Så funkade det igen. Så biltema pumpen får åka tillbaka till affären. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
228 besök totalt |