Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
888 besök totalt |
Framhjulsvinklar 4WD McPherson
Med anledning av att toe och camber kom upp på agendan med Kristoffer Rydqvists väghållningstabell så väcks den ständiga frågan hur man "trollar bort" 61/39 i viktfördelning på en 4WD bil? Med McPherson och lite sänkning så blir det inte mycket till camberkompensation i kurvorna och framförallt i långa kurvor blir det lite tungt i nosen. Hur långt vågar man gå i camber utan att ställa till med för mycket utanför banan? Toe??? Teorin ger både för och nackdelar med in och ut, men vad funkar bäst i verkligheten? .. snart dags att ställa framvagnen efter lite meck, så då kan man ju lika bra göra det smart. _________________ Lotus Evora S -11 Alfa Romeo Stelvio 2.2D Q4 -17 Fiat 500 TwinAir -11 Alfa Romeo 155 Q4 -96 Alfa Romeo Giulia Sprint -62 Alfa Romeo Giulietta ti -59 |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
888 besök totalt |