Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-29 SVKG Sprint 5 Göteborg/parkbanan
1, 2   >>
10808 besök totalt
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare


Då var man hemma efter en jättetrevlig dag på Parkbanan (Tack SVKG!). Dagen flöt på riktigt bra med bra ordning och reda på allting vilket resulterade i att alla fick ut maximalt med körtid och tid i line-up minimerades! thumbs up

Dagen för min del började som en med 1.50:xx tider medan det kändes som resten av världen körde på 1.4x:xx tider, men det resulterar ju bara i blodad tand. Sen att man kör fwd utan diffbroms och de flesta andra körde Lotus Elise, Sevenbyggen och sånt hör inte dit, man ska ha en hög målsättning..

Efter de 2 rundor som räknades i slalomcupen så fortsatte vi köra med tidtagning, dock utanför tävlan. Då lyckades jag först med 1.49:00 och glädjen blev större och jag ville köra mer!
Fick till en bra nästföljande runda då jag körde på högre växlar istälelt för och varva så in i bomben mycket och varvtiden sjönk till 1.45:99...
...men det slutade inte där! Nästföljande runda blev ännu snabbare och stoppuret som var kopplat till fotocellerna visade 1.45:44! :woot:

Så nu sitter man här, lite matt efter dagens roliga sprintlopp... enligt de i SVKG som höll i det hela så kan jag sitta nöjd med en bra tid, en tid som troligtvis är den snabbaste tiden som en fwd bil har satt under den tid som de kört där ute... Man kan inte annat än hoppas på att det stämmer och vara stolt!

Bland övriga deltagare gick fort med, snabbaste bilen körde på om det var 1.39 eller om det var 1.37...
Sen vet vi att det är som i sällskapsresan... Skippa alltid första och sista åket, varje dag. Eller vad säger du Niklas Falk?

Ska lägga upp bilder alldeles strax!

Tack återigen för en rolig och trevlig dag!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
...och nu mina damer och herrar.. dags för lite bilder!


En av många Sevenbilar som körde idag! De går riktigt bra!


En av få vanliga bilar som körde idag... körde på 1.49:xx tider tror jag


Några av förarna och bilarna väntar på nästa grupp som ska köra...


Marcos vs. Lotus (Europa?)... kul med lite ovanliga bilar!


Simon pressar sin M3E30 rejält genom en av de sista böjarna på banan innan fotocellerna ska brytas.


Snabbt ekipage! 1.41:xx på Parkbanan och 1.02:xx på Kinnekulle!


Låg och rå med rått motorljud med vissa nysningstendenser...


Ruggigt svängvänlig jänkare... gick väldigt fort!


Vad är detta nu då?


Nämen.. där får man ju inte parkera!


om man inte har domkraft kan man palla upp den på valfritt gäng växter...


Som tur var så var det inte värre än att vi var ett gäng som drog loss bilen... sen kunde Niklas bara åka och tvätta av den så var den som ny...


Ännu en jänkare och en av de många vackra vyerna man har från banan

...avslutningsvis en bild på egna åkdonet...

Kadetten hemma igen efter att ha visat framtassarna rejält och säkert skrämt en och annan 'sportbil' idag...

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Vill också tacka för en bra dag - lyckade tror jag hålla mig 4-5 sec från vinnande miata i tid vilket för rmig är framgång

Flöt bra idag allt färdigt kl 12 !! med tid över för att för tränings-rundor thumbs up

Figgz jag tror att man skall vara lite försiktig att lägga ut bilder på bilar som har åkt av( försäknings-frågor osv), det är säkert inga problem men man bör nog fråga ägaren först - eller är jag ute och cyklar ?

/Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Josen skrev:

Figgz jag tror att man skall vara lite försiktig att lägga ut bilder på bilar som har åkt av( försäknings-frågor osv), det är säkert inga problem men man bör nog fråga ägaren först - eller är jag ute och cyklar ?

/Joachim

Pratade med Niklas där och han gjorde inte mer än att le åt mig när jag sa att "sånt här måste förevigas"...
Kan ta ner dem om det så önskas, dock så var det som jag skrev inget mer som hände än lite jord på bilen... Letade men lyckades inte ens hitta en repa!

Vad fick du för bästa tid tillslut sen?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Citat:
Pratade med Niklas där och han gjorde inte


OK inte min mening att leka polis

Jag kom ner på 1.47.8 i sista tränings-åket, så du var väl snabbare thumbs up i dina tränings-åk ?

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
CWaltgard
Goteborg
Här sen Jan 2003
Inlägg: 310



Figgz skrev:
En av få vanliga bilar som körde idag... körde på 1.49:xx tider tror jag


Åja, 1:47,x lyckades jag allt få till på sista rundan. Grymt kul var det. Väldigt knixig bana. Startade på 1:51 och sänkte någon sekund varje runda.
Kommer det upp några resultat någonstans ? Jag bläddra lite på sportvagnsklubbens sida, men jag hittade inga gamla resultat alls.

_________________
Christian Waltgård
Citera
CWaltgard
Goteborg
Här sen Jan 2003
Inlägg: 310



Brorsan var också där med kameran förresten.
Här är bilderna: http://www.alfapower.nu/gallery/album589

_________________
Christian Waltgård
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Trevliga bilder & trevlig text & trevliga bilar........

Men i den ordningen ?

När e nästa gång ....... ?

kan man medverka ?

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
CWaltgard skrev:
Figgz skrev:
En av få vanliga bilar som körde idag... körde på 1.49:xx tider tror jag


Åja, 1:47,x lyckades jag allt få till på sista rundan. Grymt kul var det. Väldigt knixig bana. Startade på 1:51 och sänkte någon sekund varje runda.
Kommer det upp några resultat någonstans ? Jag bläddra lite på sportvagnsklubbens sida, men jag hittade inga gamla resultat alls.

Brorsan var också där med kameran förresten.
Här är bilderna: http://www.alfapower.nu/gallery/album589


Du kom ner till 1.47? Bra jobbat! Jag ska satsa på 1.44 nästa gång..

otroligt fina bilder din bror har tagit! Den större storlek man får upp när man klickar på dem, är det största möjliga? Fick ett jättebegär att få upp 2-3 st på väggen hemma... men då måste upplösningen vara bra.

KristianAE86 skrev:
När e nästa gång ....... ?

kan man medverka ?

Slutet av september tror jag de pratade om...
Vill du medverka så är det bara att ta sig dit.. 100:- för medlemmar, 150:- för icke medlemmar (i SVKG) gällde idag iaf!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Eftersom man själv sällan får med sin egen bil på bilderna så tar jag CWaltgard's(Christian Waltgård?) brors bilder för att visa Kadetten in action...


_viss_ väta infann sig... (fanns en vattenpöl på hela banan, på bilden försöker vi köra bort den)


makksimum attakk?


Fin omgivning på Parkbanan!


Sista bilden nu på min bil...

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
CWaltgard
Goteborg
Här sen Jan 2003
Inlägg: 310



Japp det är största upplösningen. Jag tror inte galleriet "sabbar" dom heller när man skickar upp dom i och med att han tar dom i jpg format i kameran redan.

_________________
Christian Waltgård
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Nu har jag äntligen vaknat.
F1 anses ju vara lite sövande men idag var det nog annat som var anledningen.

Endast tre rundor idag, två inom tävlan och en efter. 66% av dessa åk gick mindre bra och det i mitten blev ingen jättebra tid (men den duger).

Första rundan innehöll en snurrning pga för hård laddning ur en höger. På parkbanan resulterar det i 90% av fallen besök i gräset. För min del så blev det en riktig jordfräs och jag får vara tacksam att miatan har hyffsat låg tyngtpunkt. Mina högerhjul var enligt uppgift en halvmeter upp när det stannade.

Sista rundan har ni redan sett resultatet av. För fort in i vattnet och ett okontrollerat släpp. Som tur var så var det bara nyponbuskar och nyplanterade småträd som vek sig och inga synliga skador.

När det gäller bilder så spelar det ingen roll eftersom det inte är nåt som jag ska prata med försäkringsbolaget om, dessutom syns inte regskylten (det finns väl ca 1-3 med den färgen i sverige ).

I efterhand så skulle jag inte laddat alls idag eftersom skallen inte var fräsh alls efter Kinnekulle igår. Jag törs inte tänka på vad som hänt med ett kast nere vid vattenkanten.

Det blir rejäl genomgång i morgon samt ommontering av däcken (det sticker ut gräs på tre av dem).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481




Vad kan detta vara för spår? Gissningsvis nån japansk trädgårdtraktor.


P. Ragnmarks fina 75TSr


Det ser lite blött ut... Hoppas att den har öskar.


Katja klipper en kon (mycket sällsynt).


Wilmoth ångar på.


Figgz in action. Mycket trevligt bygge.


Joachim börjar få riktigt bra tider numera.


Simon hade bytt chassie och började i den hårda ändan. Studsboll kan man kalla det.


Trädgårdstraktorn efter förättat värv. Bilar är till för att användas men helst på asfalten

Film med snurr
Film med buskbesök

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Trevliga bilder Niklas... men oj va min bil såg hög ut på den bilden jämfört med de andra...

Kikat lite på filmerna nu... själva "kasta-macka" övningen på den mindre oceanen som var på banan är jag lite nyfiken över ungefär hur fort det gick när du planade iväg om du har nån aning om det?
Annars måste jag säga att Miatan verkade väldigt stabil i kurvan vid 'stubbarna', där får jag med fwd kämpa annorlunda...

Kikade på första filmen nu också, gick du ut ur vattenpölen med lite småställ varje gång? Den så annars, i många ögon, tråkiga framhjulsdriften en annan har var jättesnäll där... vattenplanade bara rakt fram hela tiden.

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Puhhh....

En hård rejshelg. thumbs up

Efter hemfärden från Ljungbyhed stupade jag rätt i säng.
Bilen var iaf klar och inställd efter körningarna dagen innan.

Tja, med nya däck, filad setup och låg-stolen tänkte jag att det här blir väl bra.
Trött.... smågrinig.... plus en otroligt kraftig huvudvärk för att toppa det hela.

Körandet piggade iaf upp!

Vattenhinder på banan var ett nytt koncept, det överstyrde nåt helt otroligt ungefär halva banan efter att man passerat.

Första gången också med RE540S, lite annorlunda mot 032R. Vekare sidor (uppleved jag) gjorde att man fick sätta bilen lite annorlunda och köra lite annorlunda. Greppmässigt tyckte jag det fattades lite grann. Men iaf räckte det precis, Henrik i Caterham tog en kon med bakskärmen så hans tillägg på 1 sek gav mig vinst i C vilket jag är glad för.

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Jag reagerade för småställen jag med när jag gick igenom filmerna. Åket utan incident var det med minst riktningsförändring. Hastigheten borde varit ca 80 (en liten bit kvar på tvåan) och det är svårt att säga om kasten beror på vattenbroms på vänster sida eller för sen upplining inför vattnet.
Hur som helst så bromsade nyponbuskarna mjukt och bra.

På min bild av astretten så ser man ju däckets översida bak, det måste ju vara fel...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



BRA tider Figgz!

Vattenpölen såg ut att ha lite större area idag än senast den visade sig, inget man kunde passera med i.a.f. ett hjulpar torrt denna gången

Rackarns att man inte kunde vara med idag, har gått och grämt mig lite under större delen av eftermiddagen faktiskt Det hade varit kul att få bevittna 'Mercan' igen, den gick ju otroligt fint på gocartbanan när jag såg den sist. Även lite kända ansikten från Alfagänget syntes ju på bild, trevligt.

Men när dyker listan med alla tider upp?

_________________
Peter Karlsson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Barbapappa skrev:
Men när dyker listan med alla tider upp?
När jag får ork att tyda kråkfötterna

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Citat:
Brorsan var också där med kameran förresten.
Här är bilderna: http://www.alfapower.nu/gallery/album589


Ruggigt bra bilder, man ser ju varje vattendroppe i "splashet" thumbs up

[ EDIT kanske dags att byta avatar för mig ]

Nåt man kan använda i SVKG.s klubbmagasin? Som vanligt, inget honorar utdelas, men fotograf anges förstås och man får ett halvdussin tidningar att flasha med inför släkt och vänner...

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

CWaltgard skrev:
Brorsan var också där med kameran förresten.
Här är bilderna: http://www.alfapower.nu/gallery/album589


Jag hade SÅ svårt att komma på vad det var på bilden tidigare i tråden. Jag kände så väl igen markeringarna ovanför hjulhusen. Men jag blev inte klok på den förrän jag såg det här fotot:



Nu kan jag sova lugnt igen

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Magnus Thomé skrev:
CWaltgard skrev:
Brorsan var också där med kameran förresten.
Här är bilderna: http://www.alfapower.nu/gallery/album589


Jag hade SÅ svårt att komma på vad det var på bilden tidigare i tråden. Jag kände så väl igen markeringarna ovanför hjulhusen. Men jag blev inte klok på den förrän jag såg det här fotot:

...bilden...

Nu kan jag sova lugnt igen


Nja, det enda som är MB på den är i princip stjärnan i fronten. Glasfiberkaross och lite diverse hemmapul från -92 om jag minns rätt (reggad -94). En volvoturbo sitter under vindrutan tex.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Eftersnack
2004-08-29 SVKG Sprint 5 Göteborg/parkbanan
1, 2   >>
10808 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande