| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Tremec TR6060 växellåda till Volvo vitmotor och kringutrustning
|
488 besök totalt |
|
SÄLJES: Tremec TR6060 växellåda till Volvo vitmotor och krin
Pga brist på energi och tid att göra klart bilen till den här säsongen säljer jag lite prylar för att göra kommande uppdatering. Växellåda: Tremec TR6060 från en Mustang GT500, gått 2000 mil på gata. Omsvetsad av Brantab till att passa Volvo vitmotor. Går att svetsa om för att passa annan motor. Svänghjul: för 184mm koppling, från bakaxel delar, flexplatta från automat. Tryckplatta: dubbelskivig Quartermaster Pro series i bra begagnat skick. Lameller: 2,6mm Rallylameller från bakaxeldelar. Urtrampningslager: från bakaxeldelar Spakställ: Coolerworx, bara monterad Växellådsbalk: orginal Ford Mustang GT500 Slangar till urtrampningslager. Enklare adapter till kardanaxeln. Är just nu monterat och det säljes för att jag ska byta till DCT med paddlar istället. Är inte en färdig bolt-on lösning för en orginal 740 utan kräver lite jobb. Har i min ägo bara kört in och ut ur garaget några gånger, så allt är i bra skick. Nypris på allt är över 60000kr. Pris: 40000 eller bud Inget säljs löst, om inte växellådan säljs löst först. Finns i Kisa och skickas helst inte pga vikt men kan tas med till Linköping. _________________ Rickard Wiberg Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass Instagram: @rickardwracing Youtube: https://youtube.com/@rickardwracing?si=cgkLi5PnT-V7DTwd |
![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Tremec TR6060 växellåda till Volvo vitmotor och kringutrustning
|
488 besök totalt |