Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Opel Corsa OPC NBR 2012 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 8 besök senaste veckan (11026 totalt) |
Tackar, fina men rätt dyra grejer. Var monterar du givaren - med sandwichadapter vid oljefiltret? _________________ Tony Jonsson Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul. |
||||||||
Tar hem en enkel tempmätare med grafisk analog visare. Då ser man kanske i tid om det är normalt.
_________________ Tony Jonsson Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul. |
||||||||
Tryckgivaren med typ T-anslutning där givaren till oljetryckslampan sitter. Tempgivaren där det råkade finnas en "blindplugg", givarens tip/prob sticker rakt ner i en oljekanal i blocket. |
||||||||
Har editerat första inlägget med ett par väl valda foton på den faktiska bilen ifråga.
Otvättad förutom fälgarna. Allt för att få klick. Barnen älskar färgen... _________________ Tony Jonsson Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul. |
||||||||
Så du vet att jag slaviskt följer dina råd Ove! _________________ Tony Jonsson Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul. |
||||||||
Gick den inte att få i grönt? _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||||
Bilen är otvättad, ber om ursäkt. Och tatueraren var färgblind. _________________ Tony Jonsson Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul. |
||||||||
Så snyggt i GRÖÖÖÖÖNT
Men jag gillar den blåa Arden Blue Mica lite bättre Har tyvärr ingen nyare bild än denna, har bytt fälgar till Astra OPC:ns fälgar pulverlackade i grafitgrått och monterat blå vindrutestreamer. Äldsta grabben kör denna efter han fick körkortet, kul första bil, dessutom lite mjukvaruoptimerad så cirka 230hk. _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||||
Tack Per-Erik.
Jag hade gärna haft den i blått. Som wannabe-gubbe så är den ill-gröna nyansen, med alla slitsar och dekaler på karossen, på gränsen för vad som kan anses som klädsamt... Men bil-känslan är ganska exakt densamma som 1989 när jag körde hem min Peugeot 205 GTI 1.9 första gången. Otyglad lattjolajbanslåda. _________________ Tony Jonsson Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul. |
||||||||
Minnesnoterar några småfix som gjorts under september -23:
Bytt dörrvajer passagerarsida Bytt servomotor tanklucka Bytt fläktmotstånd kylare/ACC Fyllt i stenskott Monterat fälglås Bytt dörrhögtalare på förarsida Bytt växellådsolja 75-90 helsyntet 2.5 liter Bytt luftfilter Nollat felkoder Demonterat oem däcktryckskompressor (-1350 gram) _________________ Tony Jonsson Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul. |
||||||||
Viktig frågeställning till forumet: var köper jag äppelgrön (aka grodgrön) bromsoksfärg?
_________________ Tony Jonsson Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul. |
||||||||
Det syns dåligt men om de inte redan är färgade så går det ju att få säkerhetsbältena ombytta
https://www.safetyrestore.com/webbin |
||||||||
Tack Niklas. Du förstår. Sjukt sugen på att byta ut bälten nu. Tror du jänkarna har ett UN-ECE R16 certifikat? _________________ Tony Jonsson Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul. |
||||||||
https://blackorgreen.com/custom-samp |
||||||||
Fy faan, vilket skräp. Gissar att jag chattar med en finnig kines, as we type. _________________ Tony Jonsson Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul. |
||||||||
Äsch, kör på gucciloggor direkt istället. Så slipper du beställa en gång till. |
||||||||
Hade du sagt Lagerfeldt hade jag kanske varit game. _________________ Tony Jonsson Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul. |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Opel Corsa OPC NBR 2012 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 8 besök senaste veckan (11026 totalt) |