Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1565 besök totalt |
Hej
* Hastighetsmätare * Varningslampa för helljus (blå) * Indikering för blinkers (lampa eller ljudsignal, grön) Har man ABS ska det finnas en lampa som varnar för fel i det systemet också. Mer än så behövs faktiskt inte (om jag inte glömt nåt i hastigheten men det tror jag inte). /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Vid kontrollbes är det ok,men vid reg. har jag för mej att den måste vara belyst också(iofs lätt att fixa). _________________ Mattias Forsberg ------------------- Capri 2,9 i TURBO |
||
En sån där stack som diskuteras är lite överkurs.. Den modellen (ST800?) som sitter i ägget kostar ca: 15'000.
En vanlig enkel varvräknare från dem kostar över 3000.. Nåja.. Det har diskuterats en i denna tråd och jag tycker den verkar nice. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||
så man behöver alltså inte kilometerräknare?
![]() besiktningsmännen är ju ganska glada för att knappa in total sträcka i sin lilla grunka som de bär runt på.. Eller är det så att kilometerräknare = trippmätare och att man fortfarande måste ha odometern? |
||
http://www.stackltd.com/index.html Fina grejor är oftast dyra. ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Hej
Det finns inga krav på kilometerräknare/trippmätare i VVFS i alla fall, och den saken har aldrig kommenterats för de byggen jag varit med om att besikta med cykeldator - ombyggt/amatörbyggt fordon visserligen men kraven skiljer sig inte så mycket åt. Som Mattias påpekar måste den förstås vara belyst (styrd av vanliga belysningen). /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1565 besök totalt |