Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-09-04 Challenge - Lunda | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (7128 totalt) |
Go'kväll!
Det blev en riktigt trevlig dag trots envis förkylning, ärtsoppedimma och rått morgonväder. Något som slog mig var att alla vandrade omkring med glada ansikten, såväl gammal som ung, och gammal blev ung på nytt (underbar äldre herre i en gt3:a). Silverpilen fungerade bra, jag var väl lite sådär på hugget - 1,21.69 tror jag blev dagsbästa - en livstid från dagens suverän i en Viper på slicks som gjorde 1,13.77. Jag trodde inte att någon skulle toppa rör-olssons dominans förra året på Barkarby - men det här var fasen ett strå vassare! Bilder kommer snart... Tack till Lennart & Co bakom "Challenge" för ett skitkul arrangemang! /J |
||||||
Ryktet säger att en helt standard Audi RS6 Avant med P Zero Rosso (gatdäck) körde 1.20.44 idag på Challenge.
Tung bana för RS6:an med tät slalom och chikaner. Någon som har fler tider ifrån dagen? Tidigare resultat: 1 1:16:35 "Puppan" Eriksson Porsche 944 Turbo Cup 2004-08-22 2 1:17:51 Göran Öqvist Chevrolet Corvette C5 2004-08-22 3 1:20:00 Christian Lindblom Audi A3 TSQ 2004-08-22 4 1:20:03 Daniel Grahn Porsche 951 2004-08-22 5 1:20:50 Magnus Uvhagen Volvo S80 2004-06-06 6 1:21:48 Rikard Eklund Volvo 244 Turbo 2004-06-06 7 1:22:13 Robert Hagblom Alfa Romeo Giulietta 2004-06-06 8 1:23:35 Martin Czernik Subaru Impreza Turbo 2004-08-22 9 1:23:56 Rickard Norling Ford Sierra Cosworth 2004-08-22 10 1:23:72 Christoffer Björkman Ford Focus 2004-06-06 11 1:23:85 David Czernik Subaru Impreza Turbo 2004-08-22 osv. enligt: http://www.challenge.nu/resultat.htm PS. Notera att flera av bilarna i listan förutom att de är hårt trimmade också kört på R-däck eller slicks. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
RS6:an var grymt imponerande, och jag *tror* den var nere under 1,20 med innan det var klart - resultat lär dyka upp på www.challenge.nu inom kort.
/J Edit - Nåja, vi skall inte ta i så vi spricker - banan må ha ett par chikaner - men den gynnar absolut bilar med ork då det var mer än ett par rena accelerationsmoment. |
||||||
Mina bilder från dagen hittas här (det blev varken många, eller särdeles bra sådana - hoppas andra fick lite bra bilder och lägger ut dem) ->
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albu /J |
||||||
Gynnar bilar med ork ja, men inte automat bilar med tyngd Skämt åtsido.
Tack Challenge för en trevlig dag. Kul att träffa en del man sett här på forumet samt att träffa övrigt folk. Enligt en från challenge hadde jag 1.19.77 men den tiden stod ej på lapp,måste blivit någe fel sa han. Inte för att det spelar någon roll. Kör mot mig själv och tiderna gick hela tiden ner en aning. När de till slut började gå upp var det dax att lägga av Måste säga att jag gillade Barkarby slingan mer. Mer som en bana på någe sätt. PS: SecretAgentMan Lycka till på ditt nästa event, kör handbromsvändnig vet ja! DS _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Absolut - Barkarby var mycket roligare - jag fick aldrig det där riktiga flytet idag.
Målet nästa helg har omvärderats, nu är utgångspunkten "att ha kul". Det var riktigt trevligt att sätta lite ansikten/personligheter till namnen. /J |
||||||
Är det bara herrejössesbilar som kör Challenge?
Tänkte väl kanske avsluta hösten med en resa till Lunda, men man blir ju lite avskräckt när man ser Viper, Porsche Audi A6, Porsche, Subba-Ru etc Blir jag mobbad om jag kommer? _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||||
Du blir absolut inte mobbad, ribban ligger högt (för bövelen, till och med jag vågade mig in bland Porschar och kassaskåps-racers* ), sprintracing är skitkul - missa inte denna chansen.
/J * RS6 |
||||||
hehe t.o.m. du med "bara en Subaru Impreza med typ bara över 200 hästar och hyfsat chassi original"
Jag får nog planera in en Lunda innan snön (förmodligen inte) kommer ... Sviestad i morrn sket sig ju _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||||
även jag fick vara med.... Och jag åker ju en gammal Opel...
1.24.98 presterade jag som bäst innan jag var tvungen att dra... hade närmare 80 mil att köra sen då jag nu sitter norr om östersund.. Det var en kanontrevlig arrangemang! Bara önskar att jag hade haft vettiga däck... _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Jag vill ha mer bilder
Bilen funkade klockrent på vägen hem, inga problem. Verkar inte ha tagit nån större stryk av att åka utan oljetryck . Det kallar jag stryktålig, hehe. Inser nu väl hemma att jag hade sönder min varningslampa genom att köra för hög ström igenom givaren, vilket är varför jag inte upptäckte problemet i tid. Grr... men man lär sig på sina läxor. Banan var kul, men svår. Trots ganska långa partier mellan kikanerna på taxi-sträckan så var det inte bara bilar med herrejösses effekt/vikt-förhållande som hade bra tider. Det krävdes ju både slicks och 8l V10 och skickligt rattande för att klå den lilla Seven med 1600cc motor med en (förvisso) väldigt skicklig förare. Jag som körde som en fullständig kratta (min koncentration kanske inte var på topp ) gjorde ju en skaplig tid med däck som mer liknar puckar än klibbiga r-däck. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Nope, inga klasser. Fast det blir ju lite automatiskt så - jag känner inte direkt att jag tävlar mot en Viper med slicks, såvida banan inte var superkrokig, vilket den inte är.
Ser att lilla jag fick vara med på video _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
http://www.challenge.nu och sen "Bilder & Film". _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
För övrigt så lär det ju upplevas mer eller mindre krokigt beroende på vilken bil man kör. Att köra över 2 ton kombi automat med gatdäck kändes för mig något snävt och krokigt på denna slinga. Många körde väl r-däck samt någon med slicks. Vad sägs om en klass orginal samt en modifierad med r-däck och slicks. Vill minnas att det förra året på Barkarby var någon sorts indelning. Själv är jag imponerad av tjejen som körde GT3an Fru Lewén. Man måste väl säga att det är en bra tid hon körde på _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Hm...ja. Jag tyckte det var långa rakor. Det finns kanske andra fördelar med 2 ton och automat. Hmmm...låt mig tänka nu , luftkonditionering, bekväma stolar, inget vinddrag, lyssna på radio, känner sig inte trött efter 1 timmes bilåkning, behöver inte konstant korrigera p.g.a. hjulspår, ej oroa sig för att bilen tar i vägen när man byter fil osv osv. Hehe, beror på hur mycket man vill kompromissa för att hitta den ultimata -bilen.
ok. Det är iofs en värld av skillnad mellan r-däck och slicks.
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Hej alla,
Man behöver inte någon extrem bil för att ha roligt och köra hyfsade tider. Passa på och kör sista chansen i år den 25&26/9 Min bil (A3 TsQ) har originalbromsar, fjädrar & dämpare. Good Year F1 225x45x17 gatdäck. 250 hkr/1500 kg. Piggybackbox, avgassystem + större intercooler. Tung och ganska kraftigt understyrd i så tajta svängar som challengebanan. Christian
_________________ Christian Lindblom |
||||||
Eftersnack 2004-09-04 Challenge - Lunda | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (7128 totalt) |