Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi S3 2000
2410 besök totalt
Janoshki
Borås
Här sen Nov 2018
Inlägg: 102


Trådstartare
Hej på er..
Sist var det en 123d som var på tapeten. Den fick jag dock sälja efter en rejäl mc skada för 2 år sedan(tiden går fort).
Rehab kommer vara livet ut för att hålla igång leder mm så jag inte slutar fungera.
Nu är man såpass OK att jag kan växla och köra mer aktivt utan problem. Så då är det ju lika bra att presentera den "nya" bilen.
Audi S3 1,8t från 2000 med diverse upgrades.
* grövre krängare fram och bak
*diverse bussningar bytt i chassit
*bilstein dämpare och H&R fjädrar
*sportsystem med racekat (3" till efter kat där det blir 2,5")
*stor FMIC
*ombyggd vevhusvent
*öppet filter med avskärmning
*värre tändspolar från RS4
*DO88 slangar lite överallt
*justerbara camberstag bak
*bakflyttat batteri
*optimerad programvara lämnar ca 300hk
*Sachs Performance Koppling
*Fidanza lättat svänghjul
*shortshift länkage
*Haldex performance box

Säkert missat något men det ger sig...
Bilen går fint och på torsdag skall den in på justering av hjulvinklar hos MB motorsport i Borås.









_________________
Jonaz Eriksson
Audi S3 -00 ca300hk vansinne

instagram: janoshki
Citera
Janoshki
Borås
Här sen Nov 2018
Inlägg: 102


Trådstartare
sååå idag fick min tuner plocka ur programvaran för lite updates och mer justeringar..hoppas på ett par kusar till.
Nya skivor och belägg har det börjats titta på och tror det får bli Brembos coatade sportskivor i kombination med EBC Orange stuff.

Likaså däcken började det kikas på idag och valet står mellan
Bridgestone Potenza Sport
Bridgestone Potenza Race
Continental Sportcontact 7

Valet blir nog det sista om inte prislappen säger sitt för då blir det troligen Potenza race.

_________________
Jonaz Eriksson
Audi S3 -00 ca300hk vansinne

instagram: janoshki
Citera
Janoshki
Borås
Här sen Nov 2018
Inlägg: 102


Trådstartare
kort update...mjukvarumässigt justerat lite så att den har lite antilagg effekt för att inte tappa ladd mellan växlarna...funkar perfekt och knallar lite gott mellan växlingarna också såsom en överladdad bil skall låta enligt mig iaf.
Sedan har jag beställt nya justerbara stag till bakvagnen samt camber plates fram då det mesta satt fast vilket gjorde att hjulinställningen blev en tråkig historia som får göras om.
Koppling har jag börjat kika på också och den får bytas till vintern i samband med att urtrampningslagret ändå skall bytas. Lutar åt en ny Sachs Performance då den fungerar bra..

Har tagit upp hål för mer flöde till IC också. Monterade bort extraljusen och hålborrade där nummerplåten sitter. 5 stora fina hål rakt in,fick modda krockbalken något.Detta gör ju att man orkar med fler långa turbosessioner utan att IC tappar för mycket i kyla.Ser ju dessutom mer race ut. Nummerplåten har jag på clips så man kan plocka av vid behov.
I övrigt inte så mycket mer som hänt...men mer skall det bli.....

_________________
Jonaz Eriksson
Audi S3 -00 ca300hk vansinne

instagram: janoshki
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42258

Forumägare
Forumägare

Lite nyfiken på hur du tänker kring däckval. Conti Sjuorna är ju riktigt bra gatdäck som inte gör bort sig på bana men Potenza Sport har jag noll koll på

Och Potenza Race är ganska ovanliga här (god feedback i tråden om dom här på Rejsa och någon test här o där) så man är ju lite nyfiken.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4506



Jag har Potenza Sport på mina gatufälgar till Mussen, har testat dem på Knutstorp och några konbanekörningar.
På bana med min körstil så håller de ca 8-10 varv innan de överhettar, ungefär som vilket annat gatdäck som helst som jag har testat.
I konbana funkar de riktigt bra, bra grepp direkt, inga problem om det är lite fuktigt och kallt, inte så stabila som AR-1 eller A052 men det kan man inte begära.
På landsväg, speciellt i regn, är de riktigt bra.

I förhållande till priset är det kanonbra däck, i min dimension 225/45x17 kostar de 1227:- på Däckonline.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1623



Gillar reg-plåten, men nu måste du fixa 480 hk så den är sanningsenlig.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Janoshki
Borås
Här sen Nov 2018
Inlägg: 102


Trådstartare
Ja allt går ju inte som man vill..men men

Justerbara stag och camberplattor har fått stryka på foten lite..

Det blev lite annat..
Customsvarvat svänghjul från DLI
Sachs Racing tryckplatts
Sachs racing 4 puckad sinterlamell
Sachs Racing urtrampningslager
Nytt avgassystem då den gamla sportkatten sagt upp sig
Ny LMM
Sedan gick den så fint genom besiktningen också..

Nu är det ju snö o annat ute så funderar på att köpa däck inför sommaren och plnerar min resa till "ringen" i maj...det börjar bli lite dyrt gnälls det om här hemma.

Hur gör ni med boendet när ni kör "där nere"?
Funderar på Kielfärjan för att kapa tiden lite bakom ratten.
Och likaså att hyra en bil på plats från RingFreaks vilket bara det går på ca 6000:-,
Eller har ni andra prisvärda tips?

_________________
Jonaz Eriksson
Audi S3 -00 ca300hk vansinne

instagram: janoshki
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1490



Janoshki skrev:
Ja allt går ju inte som man vill..men men

Justerbara stag och camberplattor har fått stryka på foten lite..

Det blev lite annat..
Customsvarvat svänghjul från DLI
Sachs Racing tryckplatts
Sachs racing 4 puckad sinterlamell
Sachs Racing urtrampningslager
Nytt avgassystem då den gamla sportkatten sagt upp sig
Ny LMM
Sedan gick den så fint genom besiktningen också..

Nu är det ju snö o annat ute så funderar på att köpa däck inför sommaren och plnerar min resa till "ringen" i maj...det börjar bli lite dyrt gnälls det om här hemma.

Hur gör ni med boendet när ni kör "där nere"?
Funderar på Kielfärjan för att kapa tiden lite bakom ratten.
Och likaså att hyra en bil på plats från RingFreaks vilket bara det går på ca 6000:-,
Eller har ni andra prisvärda tips?


Har varit nere på ringen vid tre tillfällen och bort på två olika pensionat vid dessa tillfällen.

Första gången var det mer ett spontant stopp på vägen ner till Frankrike och då hyrde vi Suzuki Swift på rent am ring om jag inte minns helt fel, sjukt kul var det iaf och det andra ledde till det tredje osv.

Så våren efter köptes en Miata in som kittades upp och det blev två vändor ner med den och körning på ringen.

Alla turer har iaf haft det gemensamt men en tidig avfärd från Göteborg över broar osv. för att komma fram lagom tills kvällsmaten. Om du är själv som ska köra så kanske Kielfärjan är att föredra för att minska tiden bakom ratten även om det kostar något mer än att köra hela vägen......

/C

_________________
Carl Josefsson

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
gtBen
Mönsterås
Här sen Jul 2008
Inlägg: 397



Janoshki skrev:
min resa till "ringen" i maj...det börjar bli lite dyrt gnälls det om här hemma.

Och likaså att hyra en bil på plats från RingFreaks vilket bara det går på ca 6000:-,
Eller har ni andra prisvärda tips?

Varför ens hyra bil om du väl kör din egen bil dit? det är inte bilen det hänger på utan körningen thumbs up
Med egen bil kostar det max 500:-/varv

_________________
Bengt Gson Nilsson
GR Yaris -21 ...gottgry
924S -86 ...pcsr #924
911 -74 ...gul
@lagteknik på instagram
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5569



Hur går det med bilen?

Har en systerbil jag bygger på så vore skoj med mer inspiration

_________________
R0b1n F0rsb3rg
"Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver"
______________________
Citera
Janoshki
Borås
Här sen Nov 2018
Inlägg: 102


Trådstartare
tjenare igen...
Jodå bilen rullar på som daily nu på sommaren.
Allt funkar fint och inför resan som är planerad v32 till ringen så är det belägg,bromsvätska,kolla slangar mm fjäderbensstag under, upptill och bak som gäller.
Nya däck kommer det bli också ....förmodligen Conti eller Potenza sport. Beror lite på plånboken ,skulle helst vilja åka PS4.

_________________
Jonaz Eriksson
Audi S3 -00 ca300hk vansinne

instagram: janoshki
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi S3 2000
2410 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande