Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
3 besök senaste veckan (672 totalt) |
![]() ![]() Äntligen är säsongen 2024 igång, SVKG Sprint #1 är avklarad! ![]() 32 deltagare i 28 olika bilar, spridningen var stor med allt mellan 1 till 7 liter motorvolym via 4 till 12 cylindrar. En helkväll med underbar och varierande ljudkuliss, mängder av glada leenden och härligt många ivriga bakvagnssläpp. Arla pratar kosläpp - SVKG pratar Konsläpp, känslan av vårystra djur som hoppar fritt är slående med den inneboende spralligheten hos alla förare som skall ut och köra första gången på året ![]() Strålande kört av alla, med riktigt jämna tider framåt kvällen. När tidtagningen stängde så skiljde det enbart 7 hundradelar mellan 1an och 2an ![]() Sådana här dagar kan man inte få för många av, de är som balsam för bil-själen ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Jag har bara några få bilder då jag mestadels stod och noterade tider, men ful gärna på ni andra
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Här är en film från Daniel Strigård med, så kan ni få åka med i banan i en Caterham CSR200! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
![]() De där konerna var väl använda även för 20 år sen, så de har varit med om en hel del ![]() |
||
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
På vägen till Vårgårda mötte jag både hagel och snö, ifrågasatte mitt eget omdöme i det smarta att köra Musse med r-däck där och då..
![]() Mina egna reflektioner kommer i min tråd men här kommer lite bilder: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dagens bukett går till alla eldsjälarna i Svkg som arrangerar detta, ni är underbara ![]() Den största upplevelsen stod Peter för, en åktur i Ferrarin, vilken makalös bil! Dessutom kunde vi bilda klubben för dem som kör stel axel med bladfjädrar i konbana ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||
Jag har nog lite bilder, men de kommer senare (lite tight med tid här), men jag kan väl bjuda på lite rörliga bilder med tillhörande ljud under tiden!
_________________ Stillastående: Porsche 928 "927'an" Också stillastående: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||
instämmer till fullo med föregående skribent! ![]() /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
Kul med film Johan och lite extra roligt att en av mina lite bredare målgångar kom med
![]() /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
|
||
Ser ut som en kul bana och trevlig blandning av bilar!
![]() Hade varit kul att vara med på nån kväll i år. Är ta bilen på släp ett big no-no? Har lite för långt att åka för att det ska vara äkta Roadsport ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||
Ingen fara att vara trailerqueen! Vi är flera som bor hyfsat nära som kör bilarna på släp. Bara att komma upp och knö lite på konerna ![]() _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
3 besök senaste veckan (672 totalt) |