| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vulka/skarva rutlist i gummi
|
779 besök totalt |
|
. Jag behöver "vulka" ihop en gummirutlist efter att ha kortat den. Jag har för mej att jag har läst någonstans att superlim biter bra på gummi. Och att man med fördel kan använda superlim med aktivator men utelämna aktivatorn för att få en mjuk fog. Är jag ute å cyklar? Någon som har erfarenhet av dylikt? _________________ Calle Olsson |
|
sorry det klistret måste vara slut jag har vänt upp o ner på allt (nästan) men hittar inte den.
men är näääästan säker på det var bostik jag limmade alla änder på dörrlist osv på min hundkoja med det _________________ henrik nielsen |
|
Tja!!
När en äldre bekant, ja för ett par år sedan numera, byggde en Countach kitbil, så satte vi rutan med gummilist! Det tråkiga var att den stack upp i hörnen litegrann, där den böjdes, eftersom det inte var en modellanpassad, utan universal gummilist från https://www.formgummigruppen.se/prod Faktum är! Att jag även använde detta lim när torkarbladen på en Viper behövde bytas. Ni som vet, ni vet. Viper har ju särskilda torkarblad som är gjorda enbart för Viper, och där är faktiskt gummit limmat mot skenorna. Så istället för att pröjsa tusentals kronor för torkarna så bytte vi bara gummit. Skalade bort det gamla sletna gummit från skenorna, rengjorde med rödsprit, tejpade upp med blå tejp för att få det rakt, och limmade på nytt med snabblim. Bladen vi hämtade gummit ifrån var några standard från Valeo. Summa summarum, superlim kan funka väldigt bra mot gummi! Gärna "halvt" trögflytande. _________________ Joakim Andersson |
![]() |
Skruva banåkabil
|
779 besök totalt |