Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
3 besök senaste veckan (437 totalt) |
Problem med huvudbromscylinder
Jag köpte en ny huvudbromscylinder, ( volvo 240 på mekonomen) Monterade nu och den bakre anslutning kommer tryck och vätska från som det ska. MEN den främre kommer det inte en droppe vätska från , testat utan behållare och haft vätska upp till kanten på cylindern och det sjunker inte en mm. Man hör däremot att det pumpar luft. Är det så att cylindern inte får vätska ner i sej rätt? Jag har testat att stoppa mer litet borr i hålet till cyl och känt att det är genomborrat ner. Jag vet inte vad man ska tänka sej göra eller gjort för fel? _________________ emil andreasson |
||
Re: Problem med huvudbromscylinder
Du kan få fått ett måndagsexemplar. Tjugotalet år sedan köpte jag också en ny huvudcylinder från dyronomen och började lufta. Och lufta, och lufta. Från de främre utgångarna kom det sporadiskt bromsvätska, för det mesta blandat med luft. Visade sig att vid montering så hade de haft i sand... Inte mycket men 20 korn kanske i första steget, så den kolven kom lite sporadiskt tillbaka. Efter reklamation som tog 3 månader så fungerade det problemfritt. _________________ Roland Johansson |
||
Om det gårcatt få på ett lock på behållaren ( bromsluftare typ "luftman" ) och sätta ca 1 kilos tryck så man tvingar igenom vätskan är en bra metod om det är applicerbart på din behållare
https://www.mekonomen.se/bromsluftar _________________ // P e r r a P e r _ F o h l s t r ö m |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
3 besök senaste veckan (437 totalt) |