Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: V8 motor, 420hk 8000rpm
3 besök senaste veckan (1902 totalt)
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005

Trådstartare
SÄLJES: V8 motor, 420hk 8000rpm

Säljes en styck Audi 4,2l V8 från en 2007 RS4. Motorkod BNS.

Jag köpte denna från en bildemontering med skadat oljetråg. Nedre tråget var buckligt och i det övre (som är en ganska stor aluminum del) fanns det ett par mindre sprickor. Dessa två delar är bytta till hela delar!
Motorn komptestades av bildemonteringen och resultatet finns kvar i en pärm som följer med motorn. Jämn fin komp då, sen dess har den bara startats 2 ggr.
Diverse givare har bytts ut och är därmed nya. Bl a en (eller två) lambda sonder, MAF sensorn, oljenivåsensorn, hallgivaren och någon mer tror jag..
Slangarna till oljekylaren är omgjorda med AN10 kopplingar.
ECU'erna är upplåsta = ingen startspärr, motorn kan sättas i valfri bil.
Det allra mesta i elhärvan är uppmärkt (se bild)
Ingår även en e-gas pedal, original oljefyllda motorkuddar som är hela. Grenrören är demonterade men packningarna var nya och motorn har bara startats för att se att den går igång vid 2 tillfällen så dom borde gå återanvända.
Till motorn följer också en pärm med utskrivna elscheman samt diverse anteckningar jag gjorde när jag satt denna i en Audi V8.

Motorn har om minnet inte sviker gått 7800 mil! Idag är det inte lätt att hitta sådana här motorer som gått under 10k, nästan svårt att hitta under 15k mil.

På den "negativa" sidan så finns det en kontakt som är trasig på framsidan av motorn (se bild), i bakkant motor går ett kylrör mellan cylinderbankerna, detta var buckligt och fick inte heller plats riktigt i Audi V8an. Så det röret är isärsågat och jag har dragit om rören en del, detta är inte komplett men alla originaldelar följer med motorn.
Ena armen till vacumklockorna som styr mellanspjällen i insuget är av (inget ovanligt fel).

Så gott som ett komplett kit att hänga ner i mer eller mindre valfri bil! Jag har även en fin helalu kylare från Keyser som är 695x395mm med 2,5" cellpaket och anslutningarna på rätt sida för motorn om det skulle bli intressant.

Motorn står redo på pall (se bilder) och jag kan ordna leverans till relativt bra kurs.

Dessa har senaste året legat ute på ebay t ex för 80-140 000kr exkl frakt med allt från 10 000 mil till 22 000 mil. Just nu hittar jag bara en på Ebay för ca 100 000kr med 8,7k miles = 14 000 mil.

Specialpris på Rejsa.nu: 90 000kr.

PM eller noll-sju-noll 356 1917

Finns även matchande växellåda i annan annons.

Regards, Johan Eriksson.
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005

Trådstartare
Upp igen

Regards, Johan Eriksson.
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005