Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1 besök senaste veckan (258 totalt) |
![]() Eftersom självplågeri är en grundläggande egenskap för att bli med i tävlingssektion borde jag inte bli förvånad, för: Årets säsong har rullat på bra med gott om deltagare, och då SYAB såg vårt extradatum (att ta till om något av de övriga skulle regna bort) som något vi givetvis skulle använda, så kommer vi denna dag köra en hopp och lek. En bana, en tidtagning, ingen klassindelning, vi bara kör för att det är kul! Anmäl ditt deltagande genom att maila namn, bilmodell och eventuellt klubbmedlemskap till kalmarsportvagnsklubb@hotmail.com senast 3/10 (sen får ni köa vid grinden för vad som återstår av de 35 platserna vi har istället). Startavgift är 300:- för medlemmar och 400:- för icke medlemmar. Det är licenskrav (ifrån SMA). 250:- kostar en den och engångsvarianten löser du här http://www.svenskamotorsportallianse En förändring som nu införs är att p.g.a. stolpskottet som blev inlåst vid vårens tävlingen så får vi inte längre ha en öppen grind under dagen. Fram till förarmötet vid 09:30 kommer grinden vara öppen och vid anmälan kommer du få en kod så du kan öppna låset som hänger på grinden under resten av dagen Tidschemat är enl. följande 08,30 Grindarna öppnas 09,45 Förarmöte 10,00 Demovarv 16:30 Vi avslutar dagen och plockar ner allt Lämplig hjälm på huvudet, bomullskläder, besiktigad bil alt. vagnbok (eller så vill vi kanske kasta ett öga på den för att se om den är hel och riktig) gäller. Ett av få krav vi har på oss ifrån SYAB är att de vill ha tillbaka området i samma skick som vi får det, framför allt avseende hur ren asfalten är. Så för att deras halk-körningsvagnar skall överleva och eleverna skall se den utritade banan måste vi säga tack, men nej tack till drifting. Det är okey om du har en överstyrd bil, det är bara underhållande för oss andra om du får en sladd, ja t.o.m. däcksrök kan vara ok. Men den där däcksdödande, slitbanespridande riktiga driftingen får tyvärr hitta en annan arena. Vad det gäller passagerare så skall den också ha licens, hjälm, bälte osv. Om passageraren är under 15 år kommer vi inte att ta tid på körningen. Vägbeskrivning: E22 till Kalmar, sväng in Södra infarten. I rondellen, sväng ner emot flygplatsen men fortsätt längs Fölehagsvägen tills dess att du är mitt i en 90-graders höger. Mitt i den finns en väg, Elverslösavägen, ta in där. 100m in kommer en skylt om SYAB Trafikcenter, följ dem. Kör sen utmed stängslet tills du kommer ner till flygrakan, där finns vi. Frågor på det? Bara ställ dem i så fall. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Trots jag inte kör i år kommer detta bli första körningen jag missar i år.
Ska tydligen köra häst och vagn på bröllop denna dagen (eller rättare sagt, sambon ska köra häst och vagn på bröllop, jag ska vara med som hjälpkusk och hjälpa till att hålla häst och sambo lugna) _________________ Matthias Karlsson |
||
Blanda nu inte ihop vem som skall ha en sockerbit och vem som skall ha en kopp kaffe bara... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
_________________ Crister Borg Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773 SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165 |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1 besök senaste veckan (258 totalt) |