Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nybörjarsvängåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (175 totalt) |
Hej allesamman!
Jag tittade igenom min racing utrustning och kollade vad kraven på hjälmen skulle vara för att vara godkänd att använda med FHR eller Hybridskydd. Jag kollade i SBF: TR 2024 och hittade där de olika märkningarna men jag verkar ha två olika markeringar som inte ses tillsammans på det SBF:s TR 6.4 . Det är en Hedtec integralhjälm jag köpte 2017 men den passar mig fortfarande så jag tänkte att använda den till nästa år. Min hjälm har Snell SA 2015 men under den har jag faktiskt FIA Hologram markeringen och FIA märkningen 8859-2015. Om jag har båda markeringarna och har monterings ställen för FHR skydd med märkningen FIA 8858-2010 på FHR monteringspunkterna, är den då godkänd att använda FHR inom SBF eller är den inte det? Enligt sidan så är Snell SN 2015 inte godkänd för FHR men det är dock FIA 8859-2015. I mina ögon så borde markering FIA 8859-2015 vara den som överväger Snell SA 2015 för FHR speciellt om den har monteringspunkterna smat FIA 8858-2010 på dem men som nybörjare inom racing är det bättre att fråga de som har mer erfarenhet istället för att bli nekad start p.g.a. av fel godkännande på hjälmen. Mvh Nicklas Karlsson-Söre _________________ Nicklas Karlsson-Söre Project Naomi : Peugeot 107 "S12" : SÅLD |
![]() |
Nybörjarsvängåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (175 totalt) |