Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (11577 totalt) |
Jag började bygga den här bilen för ca 1 år sedan så jag har kommit en bra bit in nu
Planen är att bygga den här bilen med en egengjord kolfiber kaross Hybrid rör ram (så mycket man får i klassen jag vill passa in i) Formel 2 baksida (från 2022 formel 2 bil) Porsche cup slicks Egen designad hjul upphängning och en massa billet delar Vem är jag Jag heter Gijs Smeets Jag är 27 år gammal och jobbar med motorsport (mekaniker i formel 2 just nu ) har jobbat med dtm bmw fabriks team och le mans hypercar för porsche fabriks team. Vid sidan om har jag även en verkstad med lite cnc maskiner. Billbyggets hastighet är efter tiden jag har _________________ Gijs Smeets @gsengineering insta |
||||
|
||||
Så skalet är bar
Sedan har ett chassis bord byggds som referens yta som man kan mäta till för alla referens punkter så som hjulupphängnings punkter Då har växellåda och motor mäts ut att det är rakt i förhållande till bordet och karossen. Och fäst fast i chassis bordet. Då har ramen byggts till dessa referencer (motor växellåda och karossen) Växellådan är en bärande del av chassit och hjulupphängningen bak är monterad i lådan _________________ Gijs Smeets @gsengineering insta |
||||
Häftigt projekt.
Spännande att se bilen så ränsade, helt andra linjer på de här bilarna när b-stolpen försvinner. _________________ Christian Svensson BMW E39 540 - Vinterbilen. Z4M Coupé - Sommar bilen. E31 850 - Eviga projektet. |
||||
Latjo bygge, vilken klass ska den gå i? Verkar ju nästan lite onödigt att ens börja med en orginalbil om det ska bli rörram och egen kaross
![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Re:
oxå min tanke, synd att skrota en fin bil _________________ henrik nielsen |
||||
Re:
Fast det är ju roligare att bygga kolfiberkaross än att laga rost, lite så tänker jag... Aero snor du väl ett golv från en F2 någon natt i depån? ![]() Edit, sjukt fränt bygge, bilr hur bra som helat. Blir ju en ganska kort transaxel jämfört originalet. _________________ Benjamin E Utan bil ett tag framöver |
||||
Ja lite så är det jag har gjort lite projekt innan där man var tvungen att jobba med rost och liknande det är inget jag tycker om
Och ja earo kommer vara lite mixad från f2 och annat som jag har documenterad under de senaste åren jag har varit ute på banorna. Jag har inte budget till full cfd och liknande _________________ Gijs Smeets @gsengineering insta |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (11577 totalt) |