Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Lämpliga R däck?
6 besök senaste veckan (453 totalt)
jimmy p
Hallsberg
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Tjohej Rejsa!

Jag har enorma besluts svårigheter om vilket däck jag ska välja.

Bilen i fråga, framhjulsdrive, cirka 1250kg, 200hk..
16".

Har kört den på bland annat Yokohama A052 och gillat det skarpt.. men de är ju lite dyra tycker jag, iallafall när man ska handla 6st och enbart för att köra en tävling.

Har sneglat en del på Nankang, både Ar-1 och de nya CRS men även Kumhos däck som man hört mycket bra om..

Någon med snarlikt bilförhållande som har inputs?

Tilläggas är att tävlingen är mitt i sommarn och däck för blött har jag redan så dessa ska enbart funka bra i torrt

Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004

Mycket är personlig smak. Jag har åkt lika fort med kumho v70 som med AR-1 men gillar känslan i kumho klart bättre. Så frågan är väl vad du är ute efter? På en framhjulsdriven bil uppskattar jag kommunikationen från däcken bak mycket. När det väl släpper är man rätt körd och då vill iaf jag känna gränsen och inte bara ha ett släpp plötsligt. Hellre känslan där än ett lite snabbare däck.

Just av dessa skäl gillar jag Kumho v70.

Har kört mycket fwd men då lite lättare än din (strax under 1000kg) och ungefär samma effekt. Vissa snabba däck har varit läskiga att ha bak då dom innan rätt temp varit såphala och det är knepigt bak på en fwd

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
jimmy p
Hallsberg
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Jag gillar en relativt nervös och överstyrd fwd bil så kalla halkiga bakdäck bekommer mig inte så mycket.

Har bara kört Yokohama i princip alla år förutom på slicks bilarna då har det vart lite Michelin och Hankook med men inte riktigt jämförbart

Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon
Citera
Däck för banåka
Lämpliga R däck?
6 besök senaste veckan (453 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande