Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
11 besök senaste veckan (253 totalt) |
Har någon en modern lösning för detta?
Någon form av kommunikation mellan mig (när jag sitter bakom ratten och kör omkring ute på banan) och intelligensreserven i depån/på läktaren har varit på "vill ha -listan" väldigt länge nu. Under race hade det varit väldigt fint att få lite input om saker som olyckor och trasiga bilar ett par svängar längre fram, oljespill, osv. Men under testdagar/track-days skulle det vara en stor fördel för att snabba på inställningar och justeringar. Jag har googlat och läst på en hel del och budskapet är alltid detsamma: "Billig-skit funkar inte och går i realiteten inte att använda. Köp riktiga grejor direkt." Tyvärr är "riktiga grejor" hejdlöst dyra. Då och då dyker ett begagnat kit upp för typ 10lax, vilket fortfarande är lite för mycket för att bara läggas till utan att något annat måste strykas, så radion prioriteras bort även den vintern. Vad använder ni andra för moderna lösningar idag, år 2024? Investerar ni som kör långlopp fortfarande i en komplett radioutrustning? Det känns som om kombinationen: "Modern smartphone + bra headset" BORDE kunna erbjuda någon form av lösning, men jag har inte hittat någon. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
Spontant så känns det som ett gammalt hederligt sladdbundet headset borde funka, tejpa fast micken på insidan av hjälmen så att den alltid är på rätt plats, i med plupparna i öronen och på med hjälmen
/C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
![]() |
Racetech
![]() |
11 besök senaste veckan (253 totalt) |