Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
613 besök totalt |
Hastighetsbegränsning Breidscheid?
Hej! Min fråga gäller Breidscheid. Vad gäller exakt där och vid vilka tillfällen? Vid mitt första besök på Ringen 1995 så fanns det mig veterligen inga hastighetsbegränsningar där, men på senare år har jag ibland sett såväl 90-, 70- som 50-skyltar över bron. Som jag förstått det så är skyltarna vridbara och på vardagar gäller ingen hastighetsbegränsing överhuvudtaget där pga att påfarten innan Ex-Mühle är stängd. På lördagar och söndagar ska dock någon av ovanstående skyltar gälla, men hur avgör de vilken som är aktuell? Trafiktäthet? Dessutom hörde jag rykten i somras om att det skulle monteras upp hastighetskameror för att säkerställa att folk respekterar skyltarna. Naturligtvis är inte tanken dum i sig, kommer man fullt laddandes över bron så är det inte så kul om exempelvis en turistbuss kör ut vid påfarten. Mitt förslag är att stänga påfarten helt. På så vis kan folk alltid få ladda bäst de vill över bron, det är ju onekligen en riktigt skön kurva. Men jag förstår om folk i Adenau inte håller med... Vet någon mer? _________________ Nordschleife: 626 varv |
![]() |
Nürburgring
![]() |
613 besök totalt |