Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Depåkurvan Gelleråsen? (splittad tråd)
655 besök totalt
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Som ett apropå till det här med att det är varvtiden som gäller:
Någonstans i den oändliga toppfartsdiskussionen redovisades urdrag ur två STCC-audi loggar (Tror det var Kristoffersson och Ekström) där den ene hade ca 20 km/h högre fart än den andre på samma ställe av banan. Trots detta skiljde sig inte varvtiderna mer än någon tiondel.

Visst borde väl detta ha varit nånstans innan sista högerkurvan ut på rakan? Jag tycker det finns hur många spår som helst där (inget känns riktigt 100% heller)

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Micke Holmström skrev:
Som ett apropå till det här med att det är varvtiden som gäller:
Någonstans i den oändliga toppfartsdiskussionen redovisades urdrag ur två STCC-audi loggar (Tror det var Kristoffersson och Ekström) där den ene hade ca 20 km/h högre fart än den andre på samma ställe av banan. Trots detta skiljde sig inte varvtiderna mer än någon tiondel.

Visst borde väl detta ha varit nånstans innan sista högerkurvan ut på rakan? Jag tycker det finns hur många spår som helst där (inget känns riktigt 100% heller)

In i depåkurvan alltså? Ja jag tycker det finns olika varianter men Lennart Bohlin hävdar med mycket stor pondus att det bara finns ETT alternativ. Ska bli kul o se vad han plitar ihop på skisserna! Han skjutsade runt mig i en stor Mersakombi o visade Det var MYCKET lärorikt. Fast jag har nog tyvärr glömt de precis exakta metrarna till nästa gång....

Göteborg
Här sen Nov 2002

Det skall bli mycket intressant att se det spåret, jag tycker det känns fel hur jag än kör där...

BMW 330i -05
Citera
Allmänt banåkaforum
Depåkurvan Gelleråsen? (splittad tråd)
655 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande