Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (993 totalt) |
Skulle vilja se vattentemp, oljetemp, oljetryck samt laddtryck utan att ha 4st mätare för det.
Skulle vara trevligt med en enkel typ led matrix display med dessa värden eller allt i en 52mm mätare man kan blädda fram värdena. Tycker mig ha sett såna projekt och saker tidigare men hittar inget nu. Vill gärna slippa en skärm etc utan hålla det "enkelt" Hur gör ni? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Är det nåt sånthär du syftar på?
https://www.plxdevices.com/OBD-OBD2- Är själv på jakt efter en dash för MAxxEcu som är både dum och smart. Ingen platta som får för sig diverse utan fast funktion och bra synlighet, men ändå konfigurerbar. |
||||
I en nyare bil med Android Auto så funkar numera OBD2-appar. Min OBDlink-app dök upp på bilens skärm plötsligt för ett tag sen.
https://play.google.com/store/apps/d _________________ ![]() |
||||
Den där var klockren, ska läsa på lite om den. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Jo sett det, överväger att köra en telefon/tablet och printa 1-din fäste till den också. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
_________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
Lite på samma tema har jag börjat fundera över en laptimer / datalogger som ryms inom 1 DIN.
Det närmaste jag kommit hittills är att det bör gå att göra ett fäste för en RaceBox och så får den sticka ut en bit. Men det hade varit trevligt att hitta något som verkligen ryms inom 1 DIN, alternativt en skärm som ryms som går att koppla en RaceBox Mini(S) till tex. Tips emottages gärna! ![]() _________________ Mats Forssén Alfa 156 GTA SW, glassätarbil Alfa 147 GTA, banåkarglassätarbilsprojekt |
||||
Hittade denna rackare, kan man installera appar eller köra från sin telefon så skulle det vara en vinst.
Galet vad billigt det kan vara bland samt hur lång länkar det kan vara på amazon https://www.amazon.se/Hikity-Bluetooth-bilradio-Bluetooth-Spegell%C3%A4nk-USB-snabbladdning/dp/B0CNPV6NZF/ref=sr_1_10?crid=1FTDQ11IV9EQV&dib=eyJ2IjoiMSJ9.ysfvesrMEAV15sqlOHYPX4TX3L3_iK9Qd_oSHA3_cnzWSu0e7p3piVhHtXezVEX6Q1NH8aI49qazAmzmXvKsCqgxzjSTlucfS82sXIoYEPqHx6azK0g3-imWA3mHWg19eKEH7VFK9UwAj5XFU59HaNLqYyprEkIsstfpAUtknlQgn_aQ1e7MSxdyJewnybAAkO0uiqVnmjmXer2l_gDEmrbHtTwBuLzcKr3bgGV7dZHgM0V4arGX5aA7AY7zBJaO0N_uNqQgLLBUUJ7Z3JdBFl97FsSmNgwZnr9m9yj4c5qGhsaTC-OK-DhndYbuIigdJuMuWJxGwZrvm-0Bim26EDGKV2rvg32dtGb2fbCZAFM.rhylQZycuPjSbGTFWeOdjErMCjcwHuSpJm8oo93eNMk&dib_tag=se&keywords=1din%2Bstereo&qid=1737725327&refinements=p_36%3A50000-%2Cp_n_feature_twelve_browse-bin%3A203772289031%2Cp_n_feature_two_browse-bin%3A28066604031&rnid=28066591031&s=electronics&sprefix=1din%2B%2Caps%2C81&sr=1-10&th=1 EDIT: Doh körde WinCE. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Jag har en Can Checked (https://www.canchecked.de/produkte/) runt 52 mm i Caprin, jag gillar den.
Den nya (MFD15) kan lite mer saker. En sak jag gillar är att den går att manövrera med en väldigt fysik vridknapp, bra taktil feedback. Som jag förstår det "pratar" den OBD med det mesta även om jag kör den mot MaxxECU can-bus. _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
![]() Blir det inte väldigt begränsande med en skärm i det formatet? RaceChrono på en enkel tablet modell mindre - typ en Samsung A7 (om de forrtfarande finns att köpa) med en extern puck som RaceBox Minin eller nåt och en OBD-dongel, sen är du ju helkittad. Jag kör så i Sprinten, OBD emuleras med hjälp av en Stannum-box. ![]() Annars är det ju inte rocket-science att få in en dubbel-din bra placerad i 147an - ger ju rätt mycket mer att välja på ![]() Uschäkta trådkap... _________________ ______________________________________________ Martin Atterhall CAR Challenge #92 | Alfasud Sprint 1,7 16v |
||||
|
||||
Jag kör en sån här, funkar fint men lite begränsad storlek om man vill visa flera saker samtidigt.
Går dock att ställa in larmgränser på t ex temp så slipper man slipper titta hela tiden. https://gaugeart.com/product/gaugear Här har du lite andra alternativ. https://zada-tech.com |
||||
Jag skulle vilja hålla det så simpelt som möjligt, dvs få "apparater" att koppla ihop. Det är jätteenkelt att få dubbel-DIN i 147an men planen att använda den andra DINen till något annat. Får se hur det blir tillslut. _________________ Mats Forssén Alfa 156 GTA SW, glassätarbil Alfa 147 GTA, banåkarglassätarbilsprojekt |
||||
Landade i att jag beställde denna https://amzn.eu/d/6rwOk06
Borde gå få till hyffsat i astolpen, nyfiken på hur funktionaliteten etc är. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
_________________ Tobias Flemgå'rd |
||||
Kollade på de där när jag körde E36, riktigt balla ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Den där vill vi ha din recension av. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
Fixar! Kommer på lördag _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Hyffsat tydlig display men för liten tyvärr.
Sen var det en unik kabel med utan möjlighet att kunna välja hur den ska böjas så kommer gå kabel i hela bilen tyvärr. Knapparna skär in i fingrarna också. Billig ja så hade inga större förhoppningar men nu har jag iaf provat så ni inte behöver göra det. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Små kapar tråden lite.
Någon som vet hur möjligheterna ser ut att på något halv enkelt sätt få in data och symboler/figurer som ex hastighet/vattentemp/oljetryck/ etc i en 1din multimedia stereo med utfällbar skärm så det visas i den? Finns aux, usb, backkamera ingång etc på den utöver det vanliga som radio/dvd/cd,blåtand, osv. (vill minnas att Pioneer eller liknande fabrikör hade för 15år sedan eller nått sånt hade denna möjlighet tillgängligt i en av deras flaggskepp till multimedia/nav stereos? - om man kompletterade med givare till vissa av dom data man ville ha upp i skärmen, en del grejer fungerade med original givarna på bilar). #Edit Minns jag rätt så va det inget som kopplades in via OBD då eller extern app (?). Bara sett det en gång tidigare hos ett par bekanta på den tiden som hade en bilstereo butik där denna stereo monterades och allt med motor data kopplades in. _________________ Tommy Blis Buss eller Bus, eller kanske lite mix av Gott och Blandat P.S: Gammalt nick som inte har någon förankring i nutidens vagnar. |
||||
Om du har/skaffar en med Android Auto så ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (993 totalt) |