Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (2056 totalt) |
|
...du är la för go, Christian... nä, skulle inte tro det... men en och annan trackday blir det allt även fortsättningsvis...men att hålla denna med service och delar för någon slags tävlingsserie har jag ingen lust med... 10 l olja per byte t.ex... och då är det ändå en billig post i sammanhanget...
Jag hade lite funderingar på att köra med min daily, 325i E90, men efter att ha kört den på några trackdays så känns det fel att köra en automat så här - även om den har "paddlar"... _________________ Magnus Torell |
Tja, tittar man i marknadsföringsdokumenten* så fick BMWs säljare i uppgift att jämför den med Mercedes, Ferrari och Porsche...
JAG ser den som en supersportbil jämförbar med Ferraris frontmotorförsedda bilar... på ett sätt synd att den är så försiktigt designad (och ändå gnällde konservativa BMW fans..)... Min är såld i Tyskland och jag är tredje personen som äger den - totalt sett har den haft 5 ägare om man räknar bilhandlare också. Hade passerat precis 8000 mil när jag köpte den 2016. Den är såld som ett s.k. "M Drivers Package" - vilket innebär att den är utan hastighetsspärr från fabrik, så första ägaren har fått gå en 2 dagars utbildning i hur man kör bil på köpet... Jag vet inte toppfarten för jag har aldrig getts möjlighet att prova på ett säkert sätt - på väg hem i somras så gjorde den lätt ~270 km/h i.a.f. på hemmamark s.a.s. 0-100 på 4,5 sekunder, 0-200 på 13,2 sekunder, 0-300 på 51 sekunder... ** Vad skall jag säga efter 9 års ägande - jag älskar den... kommer nog försöka bli begravd i den... ;-) * - Som jag köpte on line såklart... så jag har BMW's egen lilla skärmsläckare för M6 installerad - den låg på en mini-cd i marknadsföringsdomkumenten... ** - https://accelerationtimes.com/models _________________ Magnus Torell |
Fina bilar med fantastisk motor.
ratdog har en del fuffens för sig, stökiga videos etc men rätt skoj projekt de har på gång iaf som kanske kan ge lite inspiritation? https://www.youtube.com/@RatDog _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (2056 totalt) |