Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-09-11 F5 Ljungbyhed | << 1, 2, 3, 4 >> 4 besök senaste veckan (10413 totalt) |
Det var inte meningen att slå någon hastigets rekord. Detta var bara min åsikt om banan , att den passade mig och bilen + att jag fick användning av effekten i motorn Självklart är det kul när det svänger (även om det svänger fort) Köra fort rakt fram på E6 Köra fort rakt fram och svänga på bana Tycker att du borde testa denna bansträckningen _________________ --VVTS-- |
||||||
Jojojo, jag tror det!!! Jag menar bara att det måste varit en helt annan bana. Jag har haft en 1450 kg tung 944 turbo tidigare med ca 300 hk, vet hur mkt fortare det kunde gå än 924:an som har 170 hk @ 1190 kg om rakan var lång! Jag antar att du har vikt/effekt ungefär som min 944:a hade så jag vet att det bär iväg som tusan om möjlighet finns! Jag saknar "moset" från 944:an, tro inget annat!! _________________ Pär Hylander |
||||||
Alltså blir det höghastighetskurvor så är det ju kanonkul. Hastighetstävling i fickparkering är däremot inte kul. Rakan är 40 meter bred, jag kan bara tänka mig vilken läcker "storslalom/Super-G" bana det kan bli av det, full sidkraft i 160 km/h hade nog varit mkt läckert!!!! Men var det rakor som på Anderstorp så är det ju bara sömningt om man har mer än 4-5 kg/hk Vill se ombordvideo!!!!!! _________________ Pär Hylander |
||||||
Det var en helt annan bana Pär. Om inte någon annan lägger ut en skiss på banan så ska jag försöka det _________________ --VVTS-- |
||||||
Den långa kurvan efter landningsban som svängde till vänster var en riktig högfarts kurva På den långa och breda landningsbanan gick det att köra slalom i hög fart. Det fanns både snabbt och långsamt parti där Någon raka som på Anderstorp fanns inte , och på den långa rakan som jag tyckte om fanns 4 chikaner av plast konor , den enorma fartkänslan fick man på grund av att den var ca 5-6 meter bred. Tyckte att jag såg en kamera i Zyxx Peugeot _________________ --VVTS-- |
||||||
Jag kollade lite på lantmäteriets flygbilder över banan och försökte räkna ut hur lång banan har varit.
om jag räknar med en raksträcka i konbanedelen (konerna fanns inte med på lantmäteriets flygbild ) på den stora rakan så fick jag det till ca 4 km. Men konbanedelen var ca 1200 m lång fågelvägen och frågan är om sträckan man körde där kan göra 1 km till. Den var ju ganska mycket svänga fram och tillbaka över rakan där. Jag tror iaf att 5 km kan stämma ganska bra. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
Den uppfatningen har jag oxå , tyckte att någon av funktionererna så nånting om 5,2km så det stämmer nog _________________ --VVTS-- |
||||||
De kurvorna som jag markerat på den "gamla?" bansträckningen var i min mening bland de roligaste! Att hålla stumt hela vägen genom dessa kurvor funkade bra och man hade lite "guts". Att bara hålla nere, styra in och plantera bakhjulen i ett spår som ligger 2 dm vidare än framhjulens, det är kärlek! _________________ Rikard Ahlin |
||||||
Så var delar av slalomdelen på den stora rakan denna gången. I min Miata med gatdäck kunde jag hålla stumt på 3:an genom en höger-vänster-höger-kombination över hela flygrakans bredd med skön 4-hjulsdrift (lätt sladd alltså, inte det sätt SUVar drivs framåt). _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
Jag har en film från Ljungbyhed 11/9 som visar hela banan
Länk---> ftp://psc:PSC@193.12.238.188:7878/up _________________ www.framvagnsservice.se Mikael Göransson _____________________ Ford Roadster -28 Ford Pickup -32 |
||||||
Tackar för en mycket trevlig bandag!!
Jag gillade banan förrutom alla dessa landningslampor överallt!..... Dessutom gick bilen varm väldigt fort måste fixas omedelbart. Jag föredrar nog den gamla banan eftersom den är kortare vilket gör att man får bättre flyt i den. Man lär sig bromspunkterna snabbare och vågar testa mer. Passade även på att testa R-däck (dock väldigt slitna 195:or) för första gången! säger bara: VILKET SKILLNAD!!! får nog sätta upp ett separat sparkonto för nya däck! // Staffan _________________ Staffan Lindén Nuvarande banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34343 Före detta banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=31967&highlight= |
||||||
Partiet på breda rakan ser ju kanon ut!!!
Partiet på taxibanorna ser ju inte så inspirarande ut, men tyvärr dår det nog inte att göra en sådan smal raksträcka bättre direkt. Men eftersom det på breda rakan ser så bra ut så tror jag banan som helhet skulle upplevas som bra _________________ Pär Hylander |
||||||
Tills nästa gång får ni som körde denna bansträckning gärna säga till om ni vill att vi skall ta den gamla bana eller denna som vi körde nu. Till er som har bilder och vill ha dom upplagda på http://kmsk.mine.nu så skrik till bara så kan vi fixa det.... Där finns bilder från tidigare arrangemang vi haft på F5.
Mvh Stefan Elg _________________ Stefan Elg ordförande Klippans MsK Saab 9-3 Aero (Nordic Steg 3) Opel GSi 16v Cab Golf GTi 8v |
||||||
Det hade kanske varit lite lurigt att ha en lång höger efter den långa smala rakan, kunde blivit rejäla avvåkningar där. Likadant med att ha en lång gasa-sträcka från konerna till 180-gradaren. Hade nog blivit några som åkt rakt fram där _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
Där har vi det...........höger varv ska det vara.......eller?? |
||||||
Japp, vanligen är det väl oftast högervarv, till och med i F1 är det väl bara Interlagos som går i vänstervarv? Fast för oss som inte kör så fort spelar det ju mindre roll, bara bra då andra däck får möjligheten att slitas lika mycket som de redan slitna _________________ Rachid Rachid |
||||||
Jag vill ha den gamla bansträckning... annars tänker inte jag köra > Man får ju jaga livet ur den lilla 1.9l med så långa rakor som det var denna gång _________________ www.framvagnsservice.se Mikael Göransson _____________________ Ford Roadster -28 Ford Pickup -32 |
||||||
Pm:a mig din mailadress! Jag har några fina bilder på din bil in action! _________________ Rachid Rachid |
||||||
Nu får du nog definera lite tydligare vad som är vad. Som jag uppfattat det så har det varit minst 3 olika banor, där dom två första är snarlika, den tredje är den som var nu senast. Har jag fattat rätt så långt. Själv körde jag första banmötet i förra hösten och första i våras. Den banan tyckte jag hade för trånga konpartier - " hastighetstävling i fickparkering". Efter det har det varit, såvitt jag fattat, minst ett banmöte med en snarlik bana men lite uppöppnad, inte lika toktrång. Är det rätt uppfattat. Nu senast var det en helt annan bana på ett annat ställe. Jag var på F5 och körde förra månaden, banan var på samma ställe som jag tidigare kört med Klippans MS, men inte lika trång utan mkt mer rytmisk. Jag tror att den kan ha varit rätt lik den varianten som var nu sommar då jag inte var med. Vv bekräfta om det är så som jag antar här. Isf kan vi ju kalla dessa varianter för 1, 2, resp 3 där är den trånga banan, 2 är den mer uppöppnade och 3 är den det var nu senast. Jag vill gärna åka bana 2 eller 3 _________________ Pär Hylander |
||||||
Eftersnack 2004-09-11 F5 Ljungbyhed | << 1, 2, 3, 4 >> 4 besök senaste veckan (10413 totalt) |