Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-09-11 F5 Ljungbyhed
<<   1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (10413 totalt)
Stefan Gsi 16v
Helsingborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 70



De jag menar är så här....Den som jag kallar den gamla är den vi körde gången innan de 11/9 med de "nya" partiet innan depå'n och den nya är den stora sträckan på annat ställe som vi körde nu i helgen.... Ok!

/Stefan

_________________
Stefan Elg
ordförande Klippans MsK
Saab 9-3 Aero (Nordic Steg 3)
Opel GSi 16v Cab
Golf GTi 8v
Citera
Zyxx
Ängelholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 216



Stefan Gsi 16v skrev:
De jag menar är så här....Den som jag kallar den gamla är den vi körde gången innan de 11/9


Den var helt ok för mig iaf.. så den röstar jag för

Kan bara säga att den nya var det lite förmycket prylar runt banan med ds en hel hög med lampor av något slag

_________________
www.framvagnsservice.se

Mikael Göransson
_____________________
Ford Roadster -28
Ford Pickup -32
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2609



Zyxx skrev:
Stefan Gsi 16v skrev:
De jag menar är så här....Den som jag kallar den gamla är den vi körde gången innan de 11/9


Den var helt ok för mig iaf.. så den röstar jag för

Kan bara säga att den nya var det lite förmycket prylar runt banan med ds en hel hög med lampor av något slag


Håller med Zyxx! Hoppas på gamla banan nästa gång. Förhoppningsvis får jag då med 3 garagekompisar i egna bilar!

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Stefan Gsi 16v
Helsingborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 70



okej.... Det kommer upp en undersökning på vår sida Http://Kmsk.mine.nu inom någon dag där vi vill veta om ni vill ha den Gamla sträckan eller den nya.... Den som har flest röster kör vi på. Så gå in och rösta om nån dag.
/Stefan

_________________
Stefan Elg
ordförande Klippans MsK
Saab 9-3 Aero (Nordic Steg 3)
Opel GSi 16v Cab
Golf GTi 8v
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Rash skrev:
Zyxx skrev:
Stefan Gsi 16v skrev:
Tills nästa gång får ni som körde denna bansträckning gärna säga till om ni vill att vi skall ta den gamla bana eller denna som vi körde nu.


Jag vill ha den gamla bansträckning... annars tänker inte jag köra >

Man får ju jaga livet ur den lilla 1.9l med så långa rakor som det var denna gång


Pm:a mig din mailadress! Jag har några fina bilder på din bil in action!


Tack för bilderna Rash. Dom var fina

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Rash skrev:
Mats Friberg skrev:
Hmm... är det bara jag som reagerade på att banan gick i vänstervarv istället för högervarv?


Jo jag kände alla G-krafter på fel sida denna gång, speciellt i nacken



Det var nog tack vare lösa hjulbultar

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Staffan Lindén skrev:
Tackar för en mycket trevlig bandag!!
Jag gillade banan förrutom alla dessa landningslampor överallt!.....
Dessutom gick bilen varm väldigt fort thumbs down måste fixas omedelbart.
Jag föredrar nog den gamla banan eftersom den är kortare vilket gör att man får bättre flyt i den. Man lär sig bromspunkterna snabbare och vågar testa mer.

Passade även på att testa R-däck (dock väldigt slitna 195:or) för första gången! säger bara: VILKET SKILLNAD!!! får nog sätta upp ett separat sparkonto för nya däck! thumbs up

// Staffan


Vilken skön sång det kom från din motor
Hoppas att du får i T5-an till nästa säsong , då kommer det låta ännu skönare
Blev imponerad av ditt bygge, vilken bil Ses vi till nästa säsong så lovar jag att du får testa mina boxar

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Zyxx skrev:
Jag har en film från Ljungbyhed 11/9 som visar hela banan


Länk---> ftp://psc:PSC@193.12.238.188:7878/upload/Zyxx205GTI-F5-3.mpg


Det var en seg länk . Efter ett tag så slutar datorn hämta filmen för att det går för sakta
>

_________________

--VVTS--
Citera
Cooper Rille
Viken
Här sen Feb 2004
Inlägg: 80



Maciek Matwiejczuk skrev:
Zyxx skrev:
Jag har en film från Ljungbyhed 11/9 som visar hela banan


Länk---> ftp://psc:PSC@193.12.238.188:7878/upload/Zyxx205GTI-F5-3.mpg


Det var en seg länk . Efter ett tag så slutar datorn hämta filmen för att det går för sakta
>


ladda hem filen från Rash länk (högerklicka på länken, save as), då funkar det perfekt. filmen är 4min lång, så man är med knappt 2 varv

Rash: schysst åktur man fick thumbs up

_________________


Richard Sverkersten
Golf GTi MK1
Mini Cooper S R53
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Stefan Gsi 16v skrev:
okej.... Det kommer upp en undersökning på vår sida Http://Kmsk.mine.nu inom någon dag där vi vill veta om ni vill ha den Gamla sträckan eller den nya.... Den som har flest röster kör vi på. Så gå in och rösta om nån dag.
/Stefan


Kan vi inte göra så att dessa 2 banor körs varannan gång så att alla blir nöjda?Det jag menar är att alla ska ha kul och inte bara en viss grupp
Som Pär skriver så är det inte så kul med höghastigetstävling i fickparkering I alla fall inte för oss med tyngre bilar .
Min röst faller på den nya banan thumbs up Snabb och kul bana för dom som vill sträcka på bilen

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Superrille skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Zyxx skrev:
Jag har en film från Ljungbyhed 11/9 som visar hela banan


Länk---> ftp://psc:PSC@193.12.238.188:7878/upload/Zyxx205GTI-F5-3.mpg


Det var en seg länk . Efter ett tag så slutar datorn hämta filmen för att det går för sakta
>


ladda hem filen från Rash länk (högerklicka på länken, save as), då funkar det perfekt. filmen är 4min lång, så man är med knappt 2 varv

Rash: schysst åktur man fick thumbs up


Menar du "Special fälgar" eller nåt annat? För där hittar jag ingen film

_________________

--VVTS--
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484



Fast den som Pär refererar till som höghastighetstävling i fickparkering är inte ens med i diskussionen. Utan det är en förbättrad mer uppöppnad variant av den med vad jag förstått mycket bättre flyt.

Jag har inte kört den varianten utan bara den dära "fickparkeringen" och sen den som var sist. Av de två föredrar jag dock den som var senast. Men jag vill ännu hellre testa den uppöppnade varianten.

Men annars håller jag med dig, lite variation är ju inte fel. Jag vill ju också ha en SS på den stora rakan någon gång.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Cooper Rille
Viken
Här sen Feb 2004
Inlägg: 80



Maciek Matwiejczuk skrev:
Superrille skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Zyxx skrev:
Jag har en film från Ljungbyhed 11/9 som visar hela banan


Länk---> ftp://psc:PSC@193.12.238.188:7878/upload/Zyxx205GTI-F5-3.mpg


Det var en seg länk . Efter ett tag så slutar datorn hämta filmen för att det går för sakta
>


ladda hem filen från Rash länk (högerklicka på länken, save as), då funkar det perfekt. filmen är 4min lång, så man är med knappt 2 varv

Zyxx: schysst åktur man fick thumbs up


Menar du "Special fälgar" eller nåt annat? För där hittar jag ingen film


fel av mej hjärnsläpp, menade Zyxx och hans länk

_________________


Richard Sverkersten
Golf GTi MK1
Mini Cooper S R53
Citera
s2dennis
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 433



tycker det hela verkar lite skumt
tre sidor lång tråd och inga bilder
någon måste väll ha fottat lite eller?
mvh dennis

_________________
Dennis Hansson
Lärare fordonsprogrammet Ängelholm
Förare/mek Guldgossarna Racing
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Maciek Matwiejczuk skrev:
Rash skrev:
Mats Friberg skrev:
Hmm... är det bara jag som reagerade på att banan gick i vänstervarv istället för högervarv?


Jo jag kände alla G-krafter på fel sida denna gång, speciellt i nacken



Det var nog tack vare lösa hjulbultar


Jo, ALLA bultar var lösa på vänsterfram fälg....har monterat av och på de många gånger det senaste och hade väl inte efterdragit eller nått Tur att man kollade upp det, för det lät ganska illa thumbs down

Tyvärr var det ju inte superhög kvalite på vissa bilder men det blir så när man zoomar..

_________________
Rachid Rachid
Citera
Staffan Lindén
Klippan
Här sen Apr 2004
Inlägg: 466



Maciek Matwiejczuk skrev:

Vilken skön sång det kom från din motor
Hoppas att du får i T5-an till nästa säsong , då kommer det låta ännu skönare
Blev imponerad av ditt bygge, vilken bil Ses vi till nästa säsong så lovar jag att du får testa mina boxar


Man tackar.... femmor är ganska underbara ljudmässigt.... thumbs up
Vet inte riktigt om man vågar stoppa i en av dina boxar. Har jag inte kört av vägen innan så lär jag göra det då.....

_________________
Staffan Lindén

Nuvarande banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34343

Före detta banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=31967&highlight=
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3358



Maciek Matwiejczuk skrev:
Kan vi inte göra så att dessa 2 banor körs varannan gång så att alla blir nöjda?Det jag menar är att alla ska ha kul och inte bara en viss grupp
Som Pär skriver så är det inte så kul med höghastigetstävling i fickparkering I alla fall inte för oss med tyngre bilar .
Min röst faller på den nya banan thumbs up Snabb och kul bana för dom som vill sträcka på bilen


Jag tycker nog att du skall prova originalbanan först Där finns några rätt sköna svängar som kräver en del mod för att hålla stumt. Visst frestar den lite på bromsarna men det skall väl dina uppläggningsfat klara av om mina assietter fixar det

Sen finns ju fördelen att man inte riskerar att mosa landningsbanans lampor om man hamnar utanför asfalten på den gamla banan...

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Superrille skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Superrille skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Zyxx skrev:
Jag har en film från Ljungbyhed 11/9 som visar hela banan


Länk---> ftp://psc:PSC@193.12.238.188:7878/upload/Zyxx205GTI-F5-3.mpg


Det var en seg länk . Efter ett tag så slutar datorn hämta filmen för att det går för sakta
>


ladda hem filen från Rash länk (högerklicka på länken, save as), då funkar det perfekt. filmen är 4min lång, så man är med knappt 2 varv

Zyxx: schysst åktur man fick thumbs up


Menar du "Special fälgar" eller nåt annat? För där hittar jag ingen film


fel av mej hjärnsläpp, menade Zyxx och hans länk


Det är den som är seg. Eller så gör jag fel

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Staffan Lindén skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:

Vilken skön sång det kom från din motor
Hoppas att du får i T5-an till nästa säsong , då kommer det låta ännu skönare
Blev imponerad av ditt bygge, vilken bil Ses vi till nästa säsong så lovar jag att du får testa mina boxar


Man tackar.... femmor är ganska underbara ljudmässigt.... thumbs up
Vet inte riktigt om man vågar stoppa i en av dina boxar. Har jag inte kört av vägen innan så lär jag göra det då.....


Varför ska du inte våga
Min avåkning som jag gjorde har inte med boxarna att göra om det är det du syftar på?
Tror mer på överhättade däck i kombination med olja på banan just där jag körde av. Körningen blev ju stoppad tidigare på dagen på grund av det , tror att det var den vita Porschen som läckte olja Men som tur var så hände inget förutom att jag fick plocka massa gräs under bilen när jag kom hem
Men du blev ganska förvånad över att jag jagade dig och helt plötsligt så var jag före dig och mot körriktningen . För jag blev ganska ställd själv , det gick sååå fort , inte visste jag att gräs var så halt (i allafall när man kommer på tvären i 160km/h)

_________________

--VVTS--
Citera
Zyxx
Ängelholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 216



Maciek Matwiejczuk skrev:
Det är den som är seg. Eller så gör jag fel


Jag har ca 100 K/s när jag provar att ta ner den från länken.. så jag tror att du har problem från din sida..

Filen är ca 13Mb o runt 4min...

_________________
www.framvagnsservice.se

Mikael Göransson
_____________________
Ford Roadster -28
Ford Pickup -32
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Mats Friberg skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Kan vi inte göra så att dessa 2 banor körs varannan gång så att alla blir nöjda?Det jag menar är att alla ska ha kul och inte bara en viss grupp
Som Pär skriver så är det inte så kul med höghastigetstävling i fickparkering I alla fall inte för oss med tyngre bilar .
Min röst faller på den nya banan thumbs up Snabb och kul bana för dom som vill sträcka på bilen


Jag tycker nog att du skall prova originalbanan först Där finns några rätt sköna svängar som kräver en del mod för att hålla stumt. Visst frestar den lite på bromsarna men det skall väl dina uppläggningsfat klara av om mina assietter fixar det

Sen finns ju fördelen att man inte riskerar att mosa landningsbanans lampor om man hamnar utanför asfalten på den gamla banan...


Det vill jag gärna göra. På den banan vi körde nu sist finns oxå några ställen där man kan hålla stumt
Bromsarna fungerade kanon hela dagen hur mycket jag än försökte å få dom att mattas och jag försökte verkligen tro mig , än så länge så har dom aldrig gett upp thumbs up

_________________

--VVTS--
Citera
Eftersnack
2004-09-11 F5 Ljungbyhed
<<   1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (10413 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande