Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
12 besök senaste veckan (758 totalt) |
|
||
Riktigt synd, en av få som gjort någorlunda prisvärda färdiga burar och bågar. Dom var iaf bra att göra med när jag beställde en pall med bågar därifrån för ett gäng år sen. Men det är nog bara vänja sig, marknaden genrellt kommer nog bara fortsätta krympa framöver.
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Man får väl precis som med allt annat tycka vad man vill om deras produkter. Jag gillade de, och tycker framförallt att det är tråkigt att se hobbyn krympa när olika tillverkare går i konkurs. _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||
Sant, är nog även ett trend-tecken tyvärr, som du är inne på.
Man får inga tjejer på att kunna ngt om bilar som tonåring, snarare tvärtom. |
||
Nja, jag håller nog inte med som tonåring. Bilhobbyn har nog bara styrts bort från prestanda och racing, till bling och träffar. Träffar som de i Bromma blocks och heron city drar hur många som helst, och ställen som J-Spec och MrTuning pumpar ut LED-lister, "angel eyes" och allt vad det heter till folk i min ålder. Och någon enstaka tjej här och var gillar fortfarande bilar, min egen flickvän planerar att köpa sig en NA Miata till sommaren ![]() Dvs jag tror mer att det beror på en ändring i inriktning samt ekonomin, folk har inte lika mycket att lägga på sina bilar nuförtiden. Men jag är varken bilsäljare eller ekonom, så ta det med en nypa salt ![]() _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||
Träligt minst sagt men samtidigt inte oväntat.
Jag tror tyvärr att det inte handlar om pengar egentligen utan mer att folk i stort inte är villiga att skitna ner sig genom att skruva och bygga om sina bilar, man sitter hellre och kör bil virtuellt vilket också på sätt och vis kan skapa bättre förare om man kör med verkliga inställningar. Att folk inte vill skitna ner sig på fordon märks också i den branschen jag jobbar i som fordonsmek, det blir bara svårare och svårare att hitta människor som kan och vill skruva, Vi är ett utdöende släkte, speciellt på tunga sidan, en orsak är faktiskt dom förhållandevis låga lönerna, kan man sitta på ett kontor för 40k i månaden mot att skruva för 40k så väljer många den renare vägen. _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
12 besök senaste veckan (758 totalt) |