Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-09-12 Mantorp med PCS
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (6361 totalt)
mans71
Vadstena
Här sen Aug 2004
Inlägg: 53


Trådstartare
Nu var jag snabb på att få starta den här tråden

Vädrets makter var med oss, men inte mina bromsar... Upptäckte i "hårnålen" - (heter den så, precis innan långa rakan?) att jag inga bromsar längre har... pedalen i mattan och det händer just ingenting. Jag vet faktiskt inte hur jag lyckades reda ut det, men jag vet att jag växlade ner, drog i handbromsen och körde över kurbsen, men i vilken ordning vet jag knappt... Otäckt!

_________________
Måns Larsson
PCS 8064
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



mans71 skrev:
Nu var jag snabb på att få starta den här tråden

Vädrets makter var med oss, men inte mina bromsar... Upptäckte i "hårnålen" - (heter den så, precis innan långa rakan?) att jag inga bromsar längre har... pedalen i mattan och det händer just ingenting. Jag vet faktiskt inte hur jag lyckades reda ut det, men jag vet att jag växlade ner, drog i handbromsen och körde över kurbsen, men i vilken ordning vet jag knappt... Otäckt!


Ajajbaja, glömt byta bromsvätska? Eller anliggande bromsar eller för mycket fjuttbromsande?

_________________
Pär Hylander
Citera
Johan Östensson
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 374



Inspekterade ett gäng ruskigt fina bilar vid hotellet i Ryd/Linköping i natt på väg hem från krogen. Fattar dock inte att man väljer en av Linköpings skabbigaste stadsdelar som övernattingsplats för 30+ Porschar
Citera
Tosse
Linköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 389



Här kommer bilder från dagens körning.

Eva i chikanen under DOR passet


Sabina på väg ut ur chikanen under DOR


Sabina och Eva gömmer sig bakom flaggstängerna...


PCSR





Vinnaren bränner lite gummi på strippen!!


Uppställning. På bilden finns det TRE GT2:or

Mer uppställningsbilder.



Ute på banan igen.

















( Alla bilder finns högupplösta... Skicka PM)

_________________
Björn Thorblad
www.a-gummi.se
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579



Tosse skrev:
Här kommer bilder från dagens körning.
( Alla bilder finns högupplösta... Skicka PM)


Nice! skyssta bilder! Synd att det inte fanns plats för mig i OR. Man får ju abstinens varje gång man ser
bilder från dessa evenemang. thumbs up

_________________
Citera
mans71
Vadstena
Här sen Aug 2004
Inlägg: 53


Trådstartare
Pär Hylander skrev:
mans71 skrev:
Nu var jag snabb på att få starta den här tråden

Vädrets makter var med oss, men inte mina bromsar... Upptäckte i "hårnålen" - (heter den så, precis innan långa rakan?) att jag inga bromsar längre har... pedalen i mattan och det händer just ingenting. Jag vet faktiskt inte hur jag lyckades reda ut det, men jag vet att jag växlade ner, drog i handbromsen och körde över kurbsen, men i vilken ordning vet jag knappt... Otäckt!


Ajajbaja, glömt byta bromsvätska? Eller anliggande bromsar eller för mycket fjuttbromsande?


Bromsvätskan byttes i våras, så det måste väll vara "felbromsat av mig då... Jag tyckte jag hade bra flyt i körningen eftersom jag körde om ett flertal bilar för första gången i stället för att vara "rundningskon" åt övriga... Kanske just därför, och för att jag inte har någon vidare erfarenhet av det här än...

_________________
Måns Larsson
PCS 8064
Citera
Marcus Lindén
Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 19



Lite fler bilder...

























och så lite från racet























Därmed var det slut på banåkat (för min del) för denna säsong

Nu är det bara att se fram emot vinterslalomen på Tullinge

_________________
Boxster Marcus
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Jag var enda 924-åkaren på plats (om man bortser ifrån "fegisarna" som uppdaterat sina bilar till GTS resp 951-status). Efter ett pass kom jag in i depån kom jag in i depån efter en RS, och föraren hoppade ur sin bil, pekade på min och gapskrattade. Nästan så man blev han påstod att han aldrig set en bil luta lika mycket som min förut. Jag kontrade elakt med att jag ändå var snabbare än honom i kurvorna, så det sluttade med ett för oss båda.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Johan K
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 23



Aj då, jag menade verkligen inget illa. Det såg dock verkligen kul ut, jag trodde att din bil skulle lossna från hjulen om du förstår vad jag menar. Du har väl för bra fäste i R-däcken Fast snabbare i kurvorna vet i f*n (en som själv kör med totalt nedslitna gatdäck, vilket jag bittert fick erfara när det började regna...).

_________________
/Johan Kolmodin

Porsche 964 RS 92
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Not a problem Johan, jag är van vid det här laget och jag fick släppa i, jag tror det var startkurvan, när du tagit dig om. Fast det var kanske en engångsföreteelse.

Sen passade jag på att ha lite småvägsorgie på vägen hem (vart får ni läsa här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=9528 någon gång) vilket i kombo med pajjad laddning i Västervik gjorde att kvällen blev lite sen. Nu väntar nog garaget och bananpassning har jag en känsla av. Frågan är bara vilken ände jag skall börja i.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Joakim Bonér
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 154



Marcus Lindén skrev:
Lite fler bilder...

och så lite från racet

Därmed var det slut på banåkat (för min del) för denna säsong

Nu är det bara att se fram emot vinterslalomen på Tullinge


Fina bilder! thumbs up Kul att det blev en del på mig!

_________________
/ Jocke
Citera
Marcus Lindén
Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 19



Joakim Bonér skrev:


Fina bilder! thumbs up Kul att det blev en del på mig!


Tyvärr fick jag inte ditt fina uppställ i hårnålen på bild pga fummel med kameran.

_________________
Boxster Marcus
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Det var mitt första besök på Mantorp bakom men säkerligen inte det sista för jag tycker att banan var riktigt kul speciellt kurvan efter krönet och kurvan efter startrakan men sen blev det nog lite för mycket för mig för jag lyckades aldrig få till Parisen men det krävs nog lite träning för det.

Det var lite intressant att köra hem med lite halvslitna R-däck och tidvis hällregn men better safe than sorry

Fina bilder thumbs up och även jag fastnade visst ,, jag fick också ihop lite bilder som jag lägger upp ikväll när jag suddat lite nummerskyltar

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Thanks for the pics. Another great day with PCS thumbs up
I am starting to like Mantorp a lot (used to find it a bit boring) only drawback is that it's very hard on the brakes.

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Joakim Bonér
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 154



VincentM skrev:
Thanks for the pics. Another great day with PCS thumbs up
I am starting to like Mantorp a lot (used to find it a bit boring) only drawback is that it's very hard on the brakes.


Klart du gillar mantorp med den turbon!
Själv så är jag lite mindre förtjust i dom långa rakorna där... som du kanske kan förstå!
Men det där med bromsarna fattar jag inte riktigt?

_________________
/ Jocke
Citera
993 RS
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 37



Joakim Bonér skrev:
VincentM skrev:
Thanks for the pics. Another great day with PCS thumbs up
I am starting to like Mantorp a lot (used to find it a bit boring) only drawback is that it's very hard on the brakes.


Klart du gillar mantorp med den turbon!
Själv så är jag lite mindre förtjust i dom långa rakorna där... som du kanske kan förstå!
Men det där med bromsarna fattar jag inte riktigt?


Kommer man upp i mer än 125 på rakan behöver man bromsa inför Mjölbykurvan....

_________________
Jonas
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Joakim Bonér skrev:
VincentM skrev:
Thanks for the pics. Another great day with PCS thumbs up
I am starting to like Mantorp a lot (used to find it a bit boring) only drawback is that it's very hard on the brakes.


Klart du gillar mantorp med den turbon!
Själv så är jag lite mindre förtjust i dom långa rakorna där... som du kanske kan förstå!
Men det där med bromsarna fattar jag inte riktigt?


Guess what ? I could use a few more HP at Mantorp In fact I like the bend after the pit straight, the one after the Paris curve and the one down hill after Mjölby, you really feel the car sitting on the back wheels with your foot hard on the accelerator, wonderfull feeling

As for the brakes I find there are quite a few places where you brake hard, Paris curve, chicane, mjölby, tight slow bend where you enter the pits, left hander before the pit straight then at the end of the straight I brake a lot as well, in fact I brake everywhere but I am sure I brake wayyyy to much, that's probably why one of the numerous reasons why you are as fast as I am in your 944 and why I spend so much on brake rotors

Well done during the race BTW !

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Joakim Bonér
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 154



Jonas R skrev:
Kommer man upp i mer än 125 på rakan behöver man bromsa inför Mjölbykurvan....


Haha... Okej, då vet jag varför!

_________________
/ Jocke
Citera
Joakim Bonér
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 154



VincentM skrev:
Guess what ? I could use a few more HP at Mantorp In fact I like the bend after the pit straight, the one after the Paris curve and the one down hill after Mjölby, you really feel the car sitting on the back wheels with your foot hard on the accelerator, wonderfull feeling

As for the brakes I find there are quite a few places where you brake hard, Paris curve, chicane, mjölby, tight slow bend where you enter the pits, left hander before the pit straight then at the end of the straight I brake a lot as well, in fact I brake everywhere but I am sure I brake wayyyy to much, that's probably why one of the numerous reasons why you are as fast as I am in your 944 and why I spend so much on brake rotors

Well done during the race BTW !


Haha, det är sant... man har aldrig tillräckligt med effekt!

Ja, det kanske är så att du bromsar för mycket...

Tackar, det gick ju rätt bra, fast det hade vart skoj om jag kom om på slutet!

_________________
/ Jocke
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Tosse, tack för bilderna!
Jag tog och kopierade två av la dom på min banbilstråd här på rejsa, säg till om du misstycker.

Jädrar vad mycket snabba bilar det var den här gången.
Säsongen får inte vara slut nu........

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



VincentM skrev:
As for the brakes I find there are quite a few places where you brake hard, Paris curve, chicane, mjölby, tight slow bend where you enter the pits, left hander before the pit straight then at the end of the straight I brake a lot as well, in fact I brake everywhere but I am sure I brake wayyyy to much, that's probably why one of the numerous reasons why you are as fast as I am in your 944 and why I spend so much on brake rotors

På Mantorp finns ju iaf lite raksträckor (som iofs lätt blir med min 924 NA ) som kan kyla av bromsarna. Mantorp är inte så hård på bromsarna jämfört med "gocartbanan" Sviesta...

Men då har jag ju några hundra hästar mindre än ni och antavligen ävn några hundra kilo mindre att få stopp på.

Mvh
Magnus

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Eftersnack
2004-09-12 Mantorp med PCS
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (6361 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande